Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lucy Hermoza (52)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Synnøve Pettersen (45)
- Felicia Røkaas (42)
- Atle Skilbrei (35)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Annelen Brastad (24)
- Øystein Haugsbø (23)
- Henrik Ibsen (21)
- Ukjent Forfatter (21)
- Ane Stavrum (18)
- Ida Knapstad (17)
- Siv Fjørtoft (17)
Nøkkelord
204 treff
-
Aschehoug univers
Artikkel
Våre læremidler til fagfornyelsenFå en kjapp oversikt over våre læremidler for videregående skole til fagfornyelsen!
-
Aschehoug univers
Artikkel
Meld deg på nyhetsbrevVi holder deg oppdatert på aktuelle nyheter for videregående skole!
-
Aschehoug univers
Mappe
Spørsmål og svar om Grip tekstenØnsker du å bli litt bedre kjent med Grip teksten ? Her har vi samlet noen ofte stilte spørsmål om vårt nyskrevne læremiddel i norsk for Vg1 (SF).
-
Aschehoug univers
Artikkel
VoksenopplæringenNettstedene til God i norsk vil bli å finne på Aunivers.no i en ny struktur.
-
Førstehjelp
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
DiabetesDiabetes er en stoffskiftesykdom som fører til for mye sukker i blodet. Mange har diabetes uten å vite om det. Mange har diabetes uten å vite om det.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Norsk YFNorsk for yrkesfag er totalrevidert og klar for fagfornyelsen.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Jenter, snakk med guttene!Hvordan er likestillingen i dagens Norge? Har jenter og gutter like muligheter, eller er det kanskje noen områder der guttene kommer dårligere ut?
-
Aschehoug univers
Artikkel
Hjemmearbeid og vurderingÅrets oppgavesett i tysk fra Julika Fiebig egner seg ypperlig som hjemmearbeid. Elevene får relevant øving, og du som lærer får enda bedre grunnlag til vurderingsarbeidet.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Engelsk SF programfagScope 1 er vårt nye læremiddel til programfaget i engelsk på Vg2. I Scope 1 er dybdelæring vektlagt sammen med selvstendig refleksjon og kritisk tenkning.
-
Aschehoug univers
Artikkel
LesetipsLise Forfang Grimnes er forfatter og formidler. Hun leser alt av litteratur for ungdom. Vi ba henne derfor om å lage en liste med tips til gode bøker for elever på ungdomstrinnet.
-
Aschehoug univers
Artikkel
PsykologiPsykologi 1 gir en visuell tilnærming til psykologiteorien
-
Aschehoug univers
Artikkel
Improve your writingTil Action , vårt nye læremiddel i engelsk yrkesfag, er det laget en mengde interaktive oppgaver der elevene får utforske det skriftlige språket. Disse oppgavene fungerer ypperlig som repetisjon, bevisstgjøring og forberedelse til vårens større skriveoppgaver.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Kunsten å spikkeTil samenes nasjonaldag 6. februar passer det perfekt å lese et utdrag fra Kunsten å spikke av Niklas Karlsson. Her møter elevene en ung mann, hans samiske bakgrunn og hans kjærlighet til treet, om det å spikke på alvor.
-
Aschehoug univers
Artikkel
PåsketradisjonerI denne filmen fra Norwegian Teacher Karin viser hun hvordan familien forbereder og feirer påske.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Debatt som pedagogisk grep– Å se en sak fra flere vinkler er en forutsetning for forståelse, selvstendig refleksjon og kritisk tenkning. Nettopp derfor bruker vi samfunnsdebattene som utgangspunkt for skjønnlitteratur, kritisk tenkning og fagspesifikt stoff i det nye læremidlet Scope 1 til programfaget engelsk på Vg2.
-
Aschehoug univers
Artikkel
God jul med God i norskBli med Norwegian Teacher Karin hjem og se hvordan familien forbereder seg til jul.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Matematikk 2P i forenklet utgaveHer får du en liten smakebit på forenklet utgave av Matematikk 2P .
-
Aschehoug univers
Artikkel
Sosiologi og sosialantropologiGjør elevene nysgjerrige på mennesker og samfunn.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Kritisk tilnærming til tekstVi har nå publisert flere undervisningsopplegg i norsk som hjelper elevene med å vurdere tekster kritisk. Oppleggene tar for seg teksters påvirkningskraft og lærer elevene å gjenkjenne språklige og retoriske virkemidler. Logg inn med Feide og ta dem i bruk her!
-
Aschehoug univers
Artikkel
På høyden i lys av fagfornyelsenSkal de minoritetsspråklige elevene holde tritt med de majoritetsspråklige elevene, må de antakeligvis jobbe «doble skift». De nyankomne elevene skal lære et nytt språk og tilegne seg fagkunnskap med tilhørende fagbegreper på samme tid. Det kan virke urettferdig, men vil det hjelpe elevene å senke kravene og forventningene til dem? Neppe.