Fag
- Helse- og oppvekstfag (45)
- Engelsk (37)
- Samfunnsfag (5)
- Samfunnskunnskap (5)
- Spansk (4)
- Norsk (2)
- Tysk (1)
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lucy Hermoza (52)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Synnøve Pettersen (45)
- Felicia Røkaas (42)
- Atle Skilbrei (35)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Annelen Brastad (27)
- Øystein Haugsbø (23)
- Henrik Ibsen (21)
- Ukjent Forfatter (21)
- Ane Stavrum (18)
- Ida Knapstad (17)
- Siv Fjørtoft (17)
Nøkkelord
60 treff
-
Relasjonsferdigheter
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Et treningsopplegg i empatiUtvikling av empati er en modningsprosess, og du blir flinkere om du øver. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på.
-
Brukermedvirkning
Stages 8–10
Artikkel
Universell utformingNorge har lover som pålegger kommunene å sørge for at omgivelsene er tilrettelagt for alle innbyggere. Det kaller vi universell utforming.
-
Hvem er brukerne?
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Religioner og livssyn i NorgeViktig med kunnskap om andres kulturelle og religiøse tilhørighet.
-
Kommunisere og samhandle
Stages 8–10
Artikkel
Vi kommuniserer alltidKommunikasjon oppstår overalt der mennesker har noe med hverandre å gjøre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre.
-
Omsorg og service
Stages 8–10
Artikkel
Nærhet i omsorg og serviceDet kan være vanskelig når fremmede kommer for tett på.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Brukermedvirkning
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
BrukermedvirkningVær i dialog med brukeren.
-
Hvem er brukerne?
Stages 8–10
Artikkel
Ulike familieformerFlere ulike familiestrukturer i samfunnet.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Flere typer konflikterDet er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Aschehoug univers
Mappe
Sujeto, objeto directo, objeto indirectoLes om subjekt, direkte objekt og indirekte objekt.
-
Aschehoug univers
Mappe
¿Qué llevas en tu mochila?I denne teksten er det mye fortid. Repeter bøyningsmønstrene for pretérito perfecto simple før du begynner å lese.
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Capítulo 13: Me lo regaló mi madre
Aschehoug univers
Læringsløp
Primer paso: Las cosas en mi vidaVocabulario de la vida diaria
-
Capítulo 13: Me lo regaló mi madre
Aschehoug univers
Læringsløp
PASOS ACTIVOSHer kan du trene på å bruke vokabularet og språkferdighetene du har lært deg så langt i kapittelet.
-
Capítulo 13: Me lo regaló mi madre
Aschehoug univers
Læringsløp
UN PASO ATRÁSSe på målene for kapittelet. Har du lært det du hadde tenkt at du skulle lære?
-
Capítulo 13: Me lo regaló mi madre
Aschehoug univers
Læringsløp
Mi colección de bolsosI denne teksten er det mange bindeord. Legg merke til dem, og se hvordan de får teksten til å flyte.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Hva er konflikterEn konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Mat, religion og tradisjonReligion og tradisjoner påvirker kostholdet.
-
Helse og livsstil
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Selvinnsikt og selvbildeSelvinnsikt gjør det lettere å utvikle seg som menneske Forskjell på selvfølelse og selvtillit Forskjell på selvfølelse og selvtillit
-
Hvem er brukerne?
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Krisens fire faserReaksjonene på krise har noen fellestrekk.