Hopp til hovedinnhold

Søk

2751 treff

  • 6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag

  • 3 Identitet – hvem er vi?

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    3 Identitet – hvem er vi?

  • 9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier.

  • Lærerveiledning

    Arena 8–10

    Innholdspakke

    Lærerveiledning

    Her finner du lærerveiledning til Arena 10.

  • 4 Nasjonalisme

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    4 Nasjonalisme

    En tribune full av mennesker som jubler. De vifter med norske flagg og holder opp plakater.
  • 7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kilder

    Kilder brukt i kapittel 7.

  • Årsplan

    Arena 1–4

    Innholdspakke

    Årsplan

    Her finner du forslag til årsplaner for Arena 1–4. De er basert på kapitlene i boka.  Ønsker du heller å planlegge innholdet digitalt? Da kan du bruke  planleggingsverktøyet vårt. Her har vi laget forslag til planer til alle fag og trinn, og med alt relevant innhold fra Aschehoug Univers lenket direkte opp til hvert enkelt tema. Du kan selv justere planene våre eller lage dine helt egne planer. 

  • Utforskende aktiviteter

    Arena 1–4

    Artikkel

    Utforsk nedbrytningstid

    Innhold i læringsløpet Viktige spor i temaet Spor etter steinalderenInnhold i læringsløpet Viktige spor i temaet Spor etter steinalderen

    Thumbnail.
  • Livet i familien

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Livet i familien

    Læringsløp om endringene som har skjedd i familielivet de siste to generasjoneneLæringsløp om endringene som har skjedd i familielivet de siste to generasjonene

    Mennene går fra huset med hatt og jobbveske. Damer og barn er igjen i huset.
  • Min læring

    Momente 2

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.Læringsløp i temaet Transport – Oppfinnelser som forandret verden.

    En elev tenker på hva hun har lært. Fargerike symboler rundt hodet.
  • Menneskerettigheter

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    Lag en plakat

    Du skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.

  • Oppstart

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart

    Læringsløp som starter opp temaet Hvordan var det før?Læringsløp som starter opp temaet Hvordan var det før?

    To barn som snakker sammen
  • Hvorfor trenger vi å høre til?

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

  • 2 Mangfold – å leve sammen

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kilder

    Kilder som er brukt i kapittel 2.

  • Arena 1–4

    Arena 1–4

    Artikkel

    FN-dagen

    Hvor ulike er vi egentlig?

    Syv mennesker i ulike aldre står sammen og ser mot oss. De smiler og ler. Rundt menneskene er det flere hvite duer.
  • Den norske velferdsstaten

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    Statens inntekter og utgifter

     Oppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten

  • Transport og forurensning

    Arena 1–4

    Læringsløp

  • Transport og forurensning

    Arena 1–4

    Læringsløp

  • Bilen

    Arena 1–4

    Læringsløp

  • Det blir varmere på jorda

    Arena 1–4

    Læringsløp