Fag
- Norsk (74)
- Engelsk (31)
- Samfunnsfag (22)
- Sosialkunnskap (4)
- Tverrfaglig (4)
- Tysk (3)
- KRLE (2)
- Spansk (2)
- Mat og helse (1)
Trinn
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (141)
- engelskspråklige land (124)
- Engelsk (117)
- English speaking countries (117)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- folkehelse og livsmestring (100)
- elevark (97)
- printable (97)
- rød tekst (92)
- Folkehelse og livsmeistring (90)
- språklæring (84)
- language work (81)
- bærekraftig utvikling (80)
- UK (73)
53 treff
-
Halloween
Gente 8–10
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Skriv: Dagbok
Quest 1–4
Læringsløp
Skriv: DagbokLæringsløpet "Skriv: Dagbok" i temaet "Vi er forskjellige".Læringsløpet "Skriv: Dagbok" i temaet "Vi er forskjellige".
-
Møt en forfatter
Targets
Artikkel
Lag et intervjuTenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?
-
Skjønnlitterære tekster
Targets
Artikkel
GrimaserElevene leser og lytter til sangen "Grimaser (Idiomer for idioter)" av Kristoffer Cezinando Karlsen, og arbeider med oppgaver til sangen.
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Barnas taleElevene leser og arbeider med appellformene etos, patos og logos med utgangspunkt i en tale. De skriver også sin egen tale ut fra kriterier. Elevene leser og arbeider med appellformene etos, patos og logos med utgangspunkt i en tale. De skriver også sin egen tale ut fra kriterier.
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Vil du bli toller?Elevene leser intervju med to tollere som forteller om hvilke egenskaper som er viktige i tolleryrket. Elevene arbeider med oppgaver til teksten, og lager reklame for tollerutdanningen. Elevene leser intervju med to tollere som forteller om hvilke egenskaper som er viktige i tolleryrket. Elevene arbeider med oppgaver til teksten, og lager reklame for tollerutdanningen.
-
Forskerskolen
Arena 5–7
Artikkel
SpørreskjemaElevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming. Elevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming.
-
Skjønnlitterære tekster
Targets
Artikkel
Langt å gåElevene leser og lytter til sangen "Langt å gå" av Klovner i kamp, og arbeider med oppgaver til sangen.
-
Si meningen din
Targets
Artikkel
Påstand og argumentElevene arbeider med påstander og argumenter på ulike måter.Elevene arbeider med påstander og argumenter på ulike måter.
-
Writing frames
Quest 5–7
Ressurs
Free writingSkriveoppgave.
-
Write: Identity Card
Quest 5–7
Læringsløp
Free writingSkriveoppgave.
-
Short writing
Momente 2
Ressurs
Short writing: More about meSkriveoppgave.
-
Beach Cleanup Day
Quest 5–7
Læringsløp
Make a sloganKreativ oppgave hvor elevene skal lage slagord for å hjelpe til å ta vare på naturen.
-
Et møte med dyr
Targets
Læringsløp
Et møte med dyrI temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 skriver elevene et dikt eller en kort fortelling om et møte med dyr. I temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 skriver elevene et dikt eller en kort fortelling om et møte med dyr.
-
Lovlig unormal
Arena 5–7
Artikkel
Å bryte med normeneElevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 . Elevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 .
-
Skriv fantasyfortelling
Targets
Læringsløp
Skriv fantasyfortellingElevene arbeider med å planlegge, skrive og få respons på egen fantasyfortelling i tema "Fantasy" i Fabel 6 . Elevene arbeider med å planlegge, skrive og få respons på egen fantasyfortelling i tema "Fantasy" i Fabel 6 .
-
Respons på saktekster
Targets
Læringsløp
Respons på sakteksterElevene arbeider med respons på saktekster gjennom å vurdere en turbeskrivelse, skrive egne turbeskrivelser og forbedre egne tekster i temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 . Elevene arbeider med respons på saktekster gjennom å vurdere en turbeskrivelse, skrive egne turbeskrivelser og forbedre egne tekster i temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 .
-
Fordommer med Faten
Arena 5–7
Læringsløp
Fordommer med FatenElevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene. Elevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene.
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Det er umulig å ikke ha fordommer!Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen. Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen.
-
Les saktekst
Targets
Artikkel
Møt tollerne på postterminalenElevene møter tollere på postterminalen på Gardermoen og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 . Elevene møter tollere på postterminalen på Gardermoen og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 .