Hopp til hovedinnhold

Søk

75 treff

  • Nouns

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Spin the Noun Wheel - It Is a ...

    Lykkehjul med substantivLykkehjul med substantiv

    Lykkehjul
  • Konflikthåndtering

    Stages 8–10

    Artikkel

    Konflikthåndtering – å søke etter løsninger

    Flere måter å løse en konflikt på. En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder.En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.

  • It Is Getting Dark

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Hop on Board!

    Samtalestarter

    Det er natt og Zoom ser seg nervøst omkring.
  • Nouns

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Nouns

    Tekst om substantiv

    Utforsk
  • Nouns

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Hop on Board!

    Samtalestarter

    Oppstart
  • Nouns

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Fill in the Missing Nouns

    Oppgave om substantiv

    Thumbnail.
  • Halloween

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Who Did They Meet?

    Halloweenoppgave

    word mind map
  • Facts

    Quest 1–4

    Artikkel

    Halloween

    Tekst om HalloweenTekst om Halloween

    Skumle hallooween lanterner skåret ut av gresskar.
  • Ressurser

    Aschehoug univers

    Artikkel

    Bærekraftsmodellen

    Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. 

    Bærekraftig utvikling _thumb.png
  • Ressurser

    Aschehoug univers

    Artikkel

    Forstå sammenhengen

    Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. 

    Bærekraftig utvikling _thumb.png
  • Ressurser

    Aschehoug univers

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling: Sosiale forhold

    Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. 

    Bærekraftig utvikling _thumb.png
  • Min læring

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp i temaet "Hva sier du?"Læringsløp i temaet "Hva sier du?"

    Fabeldyret sitter på noen bøker.
  • Listen, talk and read

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Listen, talk and read

    I dette læringsløpet skal du: bruke ord og fraser om dyr til å snakke sammen  gjøre lytteoppgaver lese og lytte til et barnerim lære et engelsk uttrykkI dette læringsløpet skal du: bruke ord og fraser om dyr til å snakke sammen  gjøre lytteoppgaver lese og lytte til et barnerim lære et engelsk uttrykk

  • Films

    Quest 1–4

    Artikkel

  • I have a dream

    Arena 5–7

    Artikkel

    Fortsett å drømme!

    Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. 

  • Halloween

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Bus Stop

    Samtalestarter

    Busstopp
  • Påvirket

    Arena 5–7

    Artikkel

    Bare være meg selv?

    Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten. Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten. 

  • Ressurser

    Aschehoug univers

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling: Økonomi

    Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. 

    Bærekraftig utvikling _thumb.png
  • Påvirket

    Arena 5–7

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. 

    Bærekraftig utvikling _thumb.png
  • Grenseland

    Arena 5–7

    Artikkel

    "Grenseløst!"

    Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.

    iStock-458609641.jpg