Fag
- Engelsk (99)
- Samfunnsfag (39)
- Norsk (35)
- Tysk (16)
- KRLE (3)
- Tverrfaglig (2)
- Helse- og oppvekstfag (1)
- Spansk (1)
Trinn
- 5. trinn (159)
- 6. trinn (159)
- 7. trinn (159)
- 1. trinn (2)
- 10. trinn (2)
- 2. trinn (2)
- 3. trinn (2)
- 8. trinn (2)
- 9. trinn (2)
- 4. trinn (1)
- Vg1 (1)
Forfatter
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (217)
- Livsmestring (203)
- folkehelse og livsmestring (150)
- bærekraftig utvikling (136)
- utforsk (136)
- Engelsk (128)
- norsk (128)
- engelskspråklige land (123)
- skrive (119)
- utskrift (117)
- English speaking countries (116)
- Folkehelse og livsmeistring (109)
- elevark (109)
- pdf (106)
- lyrikk (105)
167 treff
-
Bruk språket
Fabel 8–10
Ressurs
Gamle og nye ordSe på ordene i rammen under. Skjønner dere hva disse ordene betyr? Søk opp de ordene dere ikke skjønner eller er usikre på betydningen av. Lag en ordliste av alle ordene og del den med resten av klassen.Se på ordene i rammen under. Skjønner dere hva disse ordene betyr? Søk opp de ordene dere ikke skjønner eller er usikre på betydningen av. Lag en ordliste av alle ordene og del den med resten av klassen.
-
Observasjons- og kommunikasjonsferdigheter
Stages 8–10
Artikkel
Refleksjon – å ta gjennomtenkte valgReflekter over det du ser, hører og opplever.
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt i NorgeElevene leser et barndomsminne om å måtte flykte under den andre verdenskrigen i Norge, og snakker og skriver om det å være på flukt i eget land. Elevene leser et barndomsminne om å måtte flykte under den andre verdenskrigen i Norge, og snakker og skriver om det å være på flukt i eget land.
-
Adjectives and Prepositions
Momente 2
Læringsløp
Adjectives FilmFilm om adjektiv.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Forstå sammenhengenGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Saktekster
Fabel 5–7
Artikkel
=Oslo åpner for flere stemmerElevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring.
-
Nouns and Articles
Quest 5–7
Læringsløp
Nouns SongSang om substantiv.
-
Songs
Quest 5–7
Artikkel
Tricky Verbs RapSangen "Tricky Verbs Rap".
-
Adjectives and Prepositions
Quest 5–7
Læringsløp
Find the adjectivesFørlesingsoppgave til adjektiv.
-
Religionenes kilder
Ganas 1–2
Artikkel
Religionenes kilderOppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.
-
Verbs in the Past Tense
Quest 5–7
Læringsløp
Find verbs in the textVerboppgave i preteritum.
-
Verbs in the Past Tense
Quest 5–7
Læringsløp
Fill in verbs in the past tenseVerboppgave
-
Pålogget
Targets
Artikkel
Vil du sende bilde?Elevene tar stilling til et dilemma om sosiale medier i temaet "Pålogget!" i Fabel 7 . Elevene tar stilling til et dilemma om sosiale medier i temaet "Pålogget!" i Fabel 7 .
-
Scotland
Quest 5–7
Læringsløp
Scottish wordsOppgave om skotsk språk.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
BærekraftsmodellenGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Bærekraftig utvikling: Sosiale forholdGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Bærekraftig utvikling: Klima og miljøGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
The Manchester Star
Momente 2
Læringsløp
How many words can you make?Oppgave/Språklek hvor elevene lager så mange ord de kan ut fra bokstavene i et annet ord. Her Manchester United.
-
Punctuation
Quest 5–7
Læringsløp
PunctuationLæringsløp om tegnsetting.Læringsløp om tegnsetting.
-
Linking words
Quest 5–7
Læringsløp
Linking wordsEt læringsløp om bindeordene and, but, so og because .Et læringsløp om bindeordene and, but, so og because .