Fag
- Engelsk (205)
- Samfunnsfag (61)
- Tysk (51)
- Tverrfaglig (36)
- Norsk (23)
- Naturfag (9)
- KRLE (4)
- Mat og helse (4)
- Matematikk (3)
- Spansk (3)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 1. trinn (36)
- 2. trinn (36)
- 3. trinn (36)
- 4. trinn (36)
- 5. trinn (36)
- 6. trinn (36)
- 7. trinn (36)
- 10. trinn (23)
- 8. trinn (23)
- 9. trinn (23)
- Vg1 (1)
Forfatter
Nøkkelord
37 treff
-
Profesjonell yrkesutøvelse
Stages 8–10
Artikkel
Verdier som er skrevet inn i lovverketNoen verdier er knyttet til rettigheter vi mennesker har.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Give Your OpinionModelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Tips til en god diskusjonTips til en god diskusjon fra Arena 5-7. Tips til en god diskusjon fra Arena 5-7.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Bestem selv!Artikkel knyttet til temaet diskriminering.Artikkel knyttet til temaet diskriminering.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Skriv et leserinnleggSkriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Tips til en god diskusjonTips til en god diskusjon fra Arena 5-7. Tips til en god diskusjon fra Arena 5-7.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Barn som sier fraArtikkel om fem barn som på ulike måter har sagt fra om urettferdighet i samfunnet.Artikkel om fem barn som på ulike måter har sagt fra om urettferdighet i samfunnet.
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Skriv et leserinnleggSkriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Lag din egen rappArtikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Lag din egen rappArtikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
Who inspires you to make a difference?En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
What will you do to make a difference?En film om hvordan barn kan gjøre en forskjell?
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Enig eller uenig?Aktivitet fra Arena 5-7 hvor elevene skal ta stilling til ulike påstander.Aktivitet fra Arena 5-7 hvor elevene skal ta stilling til ulike påstander.