Fag
Trinn
- 10. trinn (109)
- 8. trinn (109)
- 9. trinn (109)
- 1. trinn (18)
- 2. trinn (18)
- 3. trinn (18)
- 4. trinn (13)
- 5. trinn (12)
- 6. trinn (12)
- 7. trinn (12)
- Vg2 (5)
- Vg3 (3)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (217)
- Livsmestring (203)
- folkehelse og livsmestring (150)
- bærekraftig utvikling (136)
- utforsk (136)
- Engelsk (128)
- norsk (128)
- engelskspråklige land (123)
- skrive (119)
- English speaking countries (116)
- utskrift (110)
- Folkehelse og livsmeistring (109)
- pdf (106)
- lyrikk (105)
- elevark (102)
122 treff
-
Twig-filmer kapittel 8
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
1 Algebra
Matematikk S2
Video
-
1 Algebra
Matematikk Påbygging
Video
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 14: En reise i språketHvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10 handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Les kritisk
Fabel 8–10
Artikkel
PropagandaPropaganda er bevisst manipulering av folks tanker og følelser ved hjelp av sterke virkemidler som reklame, plakater, filmer og nyheter.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
Simon Stranger leser diktSimon Stranger leser diktet han skrev i forbindelse med krigen i Ukraina, "Dikt for presidenter".Simon Stranger leser diktet han skrev i forbindelse med krigen i Ukraina, "Dikt for presidenter".
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
Med pennen som våpenLæringsløp som opprinnelig er hentet fra Grip teksten , men som her er plassert i pakken Sammen for Ukraina. I krig og kriser blir ord viktige, og mange forfattere har brukt pennen som våpen i møte med krigens redsler. Her finner du et utvalg dikt, samt egne skriveoppgaver.Læringsløp som opprinnelig er hentet fra Grip teksten , men som her er plassert i pakken Sammen for Ukraina. I krig og kriser blir ord viktige, og mange forfattere har brukt pennen som våpen i møte med krigens redsler. Her finner du et utvalg dikt, samt egne skriveoppgaver.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
«Det er ingen hverdag mer» av Gunvor HofmoDikt med oppgaver tilDikt med oppgaver til
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra krig og konfliktElevene leser en fortelling om å måtte flykte på grunn av krig og konflikt.Elevene leser en fortelling om å måtte flykte på grunn av krig og konflikt.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
Skriv din egen tekst (vg1)Skriv en tekst der du setter ord på dine egne tanker om krigen i Ukraina.Skriv en tekst der du setter ord på dine egne tanker om krigen i Ukraina.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
«Det første skotet» av PJ HarveyHer kan du lese Det første skotet av forfatter PJ Harvey.Her kan du lese Det første skotet av forfatter PJ Harvey.
-
Filmer til kapittel 6
Momente 2
Video
-
Filmer til kapittel 4
Matematikk 2P
Video
-
Filmer til kapittel 1
Matematikk S1
Video
-
7 Følger og rekker
Matematikk R2
Video
-
Lærerveiledning til bok
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.