Hopp til hovedinnhold

Søk

44 treff

  • Bli kjent med Telefondansen!

    Kroppsøving 1–7

    Artikkel

    Hva er Telefondansen?

    Film som forklarer aktiviteten "Telefondansen".

  • School Words and Phrases

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Solve the cryptic clock

    Aktivitet knyttet til klokka.

    Thumbnail.
  • Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?

    Store spørsmål 5-7

    Læringsløp

    Lag en quiz

    Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.

  • Oppvekst

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Forklar ordene

    Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.

  • Desimaltall på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Desimaltall på tallinja

    Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.

    Thumbnail.
  • Overgangsriter og andre markeringer

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Dastar bandhi

    Artikkel om dastar bandi, et overgangsrite for gutter i overgangen mellom barn og voksen i sikhismen.Artikkel om dastar bandi, et overgangsrite for gutter i overgangen mellom barn og voksen i sikhismen.

    Turbanknytting hvor en eldre mann med turban hjelper en ung mann å knytte sin første turban.
  • Talking partners

    Momente 2

    Ressurs

    The body game

    Spill som øver ord for kroppsdeler.

    Thumbnail.
  • On your feet

    Momente 2

    Ressurs

    Grammar sentence race

    Aktivitet som øver verb.

    Thumbnail.
  • Å si hva jeg mener

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_3.png
  • Norge i dag

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

  • Overgangsriter og andre markeringer

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Lag en presentasjon

    Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Lag en presentasjon

    Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_2.png
  • Jorda vår

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_2.png
  • Bærekraft og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Forklar ordene

    Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.

  • Tro, natur og miljø

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_3.png
  • On your feet

    Quest 5–7

    Ressurs

    Information Gap – Timetable

    Information gap activity med timeplanen.

    Thumbnail.
  • I have a dream

    Arena 5–7

    Artikkel

    Fordom eller diskriminering?

    Elevene tar stilling til om ulike utsagn er eksempel på en fordom eller en diskriminerende handling. Elevene tar stilling til om ulike utsagn er eksempel på en fordom eller en diskriminerende handling. 

  • Systemene i og rundt oss

    Gente 8–10

    Artikkel

    Hva skjedde?

    Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.

  • Sunny Café

    Quest 5–7

    Læringsløp

    British food loop

    Loop om britiske matretter.

    Thumbnail.