Fag
- Norsk (1113)
- Engelsk (628)
- Psykologi (483)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (290)
- Matematikk (245)
- Kjemi (193)
- Fysikk (155)
- Sosiologi og sosialantropologi (146)
- Geofag (141)
- Religion og etikk (130)
- Spansk (101)
- Naturfag (99)
- Sosialkunnskap (83)
- Tysk (70)
Trinn
- 1. trinn (3111)
- 2. trinn (3111)
- 3. trinn (3098)
- 4. trinn (3048)
- 10. trinn (2566)
- 8. trinn (2566)
- 9. trinn (2566)
- 5. trinn (2046)
- 6. trinn (2046)
- 7. trinn (2046)
- Vg1 (625)
- Vg2 (471)
- Vg3 (401)
Forfatter
Nøkkelord
401 treff
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Ditt eget luftmotstandsforsøkLuftmotstand påvirker alt som beveger seg gjennom lufta. Nå kan du selv utforske virkningen av luftmotstand på ulike gjenstander.
-
1 Algebra
Matematikk Påbygging
Video
-
Årsplan
Matematikk Påbygging
Innholdspakke
ÅrsplanHer er årsplanen for 2P-Y.
-
Kapittelomtaler
Matematikk Påbygging
Innholdspakke
KapittelomtalerHer finner du kapittelomtalene til 2P-Y.
-
1 Algebra
Matematikk Påbygging
Video
-
Stifinnere
Matematikk Påbygging
Innholdspakke
StifinnereHer finner du Stifinneren til alle bokas kapitler.
-
Kapittelprøver
Matematikk Påbygging
Innholdspakke
KapittelprøverHer finner du kapittelprøvene til 2P-Y.
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
KraftanalyseFør vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
1 Algebra
Matematikk Påbygging
Video
-
ERGO Fysikk 1
ERGO Fysikk 1–2
Artikkel
VelkommenHer finner du: simuleringer i HTML-format programmeringsressurser tilpasset fysikkfaget løsningsforslag til lærebokoppgaver, interaktive oppgaver og forsøksbeskrivelser til bokas kapitler TWIG-filmer lærerressurser
-
3 Funksjoner
Matematikk Påbygging
Video
-
1 Algebra
Matematikk Påbygging
Video
-
Twig-filmer kapittel 8
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
2 Logaritmer
Matematikk Påbygging
Video
-
Ressurser
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
ForarbeidDet er få elever som er vant til å utforme en problemstilling som kan undersøkes praktisk eller teoretisk. Elevene vil støte på mange utfordringer i et slikt prosjekt og det er lurt å la dem jobbe med og diskutere mindre problemstillinger før de går i gang med den selvvalgte problemstillingen.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Eksempler på forskningsspørsmålForslagene er hentet fra gjennomførte «individual investigations» ved IB-linjen (oversatt til norsk). Problemstillingene gjenspeiler delvis hva som en «pensum» i fysikk på IB og hvor langt ut i kurset (som er 2-årig) elevene er kommet når prosjektet gjennomføres.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Vurdering av utforskende arbeidEt slikt prosjekt kan dekke to av kompetansemålene i Fysikk 2. Men vurdering av praktisk og utforskende arbeid kan være utfordrende.
-
Tillegg til forsøkene
ERGO Fysikk 1–2
Artikkel