Fag
- Engelsk (300)
- Naturfag (122)
- Samfunnsfag (114)
- Norsk (65)
- Tysk (61)
- Tverrfaglig (57)
- KRLE (46)
- Religion og etikk (20)
- Spansk (20)
- Matematikk (18)
- Helse- og oppvekstfag (17)
- Historie (14)
- Fysikk (6)
- Geografi og geofag (6)
- Kjemi (5)
Trinn
- 5. trinn (251)
- 6. trinn (251)
- 7. trinn (251)
- 10. trinn (33)
- 8. trinn (33)
- 9. trinn (33)
- Vg3 (13)
- 1. trinn (6)
- 2. trinn (6)
- 3. trinn (6)
- 4. trinn (6)
- Vg2 (6)
- Vg1 (1)
Nøkkelord
- folkehelse og livsmestring (108)
- bærekraftig utvikling (84)
- demokrati og medborgerskap (84)
- utforsk (80)
- Folkehelse og livsmeistring (68)
- Livet på jorda (50)
- viktige ord (47)
- kropp og helse (41)
- reflektere (40)
- samtale (39)
- engelskspråklige land (38)
- naturfag (37)
- English speaking countries (35)
- demokrati og medborgarskap (33)
- stoffer (33)
305 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet Ut og forske.Læringsløpet "Min læring" i temaet Ut og forske.
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
USA
Momente 2
Artikkel
Oh! SusannaSangen "Oh! Susanna".
-
Landskapets hemmeligheter
Solaris 5–7
Artikkel
Hvordan ble landskapet der jeg bor til?Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
BlomsterbukettenForsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.Forsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.
-
Filmer til kapittel 6
Momente 2
Video
-
6 Redoksreaksjoner (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Kapittel 1. Film
Kjemi 1–2
Video
-
Kjemihistorie. Film
Quest 5–7
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
2 Arv (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Filmer til kap. 1
Gente 8–10
Video
-
Wales
Momente 2
Læringsløp
Map of WalesKartarbeid knyttet til Wales.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
Migrasjon – mennesker på flyttefotMigrasjon – mennesker på flyttefot Ordet migrasjon kommer fra latin og betyr «vandring». Når vi snakker om migrasjon i dag, mener vi både flytting innenfor og over landegrenser. Migrasjon – mennesker på flyttefot Ordet migrasjon kommer fra latin og betyr «vandring». Når vi snakker om migrasjon i dag, mener vi både flytting innenfor og over landegrenser.Migrasjon – mennesker på flyttefot Ordet migrasjon kommer fra latin og betyr «vandring». Når vi snakker om migrasjon i dag, mener vi både flytting innenfor og over landegrenser.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
Ressurser og ressursbrukEn ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Berggrunnen, jorda, skogen, havet og ferskvannet er eksempler på naturressurser som vi har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg mye opp gjennom tidene. Steinaldermenneskene hadde helt andre måter å bruke berggrunnen på enn vi har i dag. Metaller, kull, olje og gass var ikke kjent for steinaldermenneskene og ble dermed ikke regnet som ressurser – fordi menneskene ikke hadde nytte av dem. Dette eksemplet forteller oss at hva som regnes som en ressurs, er i stadig endring. Ny kunnskap og teknologi gir oss muligheten til å finne helt nye ressurser.