Fag
- Engelsk (93)
- Samfunnsfag (88)
- Naturfag (86)
- Norsk (45)
- Tverrfaglig (17)
- Helse- og oppvekstfag (16)
- Matematikk (16)
- Historie (14)
- KRLE (12)
- Spansk (12)
- Tysk (10)
- Fysikk (6)
- Geografi og geofag (6)
- Kjemi (5)
- Mat og helse (4)
Trinn
- 5. trinn (114)
- 6. trinn (114)
- 7. trinn (114)
- 1. trinn (18)
- 2. trinn (18)
- 3. trinn (18)
- 4. trinn (17)
- Vg3 (14)
- 10. trinn (12)
- 8. trinn (12)
- 9. trinn (12)
- Vg2 (9)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (112)
- folkehelse og livsmestring (69)
- Folkehelse og livsmeistring (64)
- KRLE (60)
- Ytringsfrihet (52)
- samtale (48)
- reflektere (44)
- demokrati og medborgarskap (38)
- utforsk (37)
- bærekraftig utvikling (36)
- skrive (32)
- bærekraft (26)
- livsmestring (26)
- naturfag (26)
- Demokrati (25)
143 treff
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kan Norge hjelpe mennesker på flukt?Norge bidrar til å løse utfordringer ved å gi folk på flukt beskyttelse her. Politikerne bestemmer hvor mange Norge skal gi beskyttelse til. Dette er en del av Norges nasjonale flyktningpolitikk. Men det er kommunene som skal sørge for at flyktninger får et hjem og har det godt der de bor. Dermed skjer viktig arbeid lokalt.
-
God skolestart
Tverrfaglig 8-10
Ressurs
På skoleveienSer du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert! Ser du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert!
-
Twig-filmer kapittel 10
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Filmer til kapittel 1
Store spørsmål 5-7
Video
-
6 Redoksreaksjoner (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Kapittel 1. Film
Kjemi 1–2
Video
-
Kjemihistorie. Film
Quest 5–7
Video
-
Twig-filmer kapittel 1
ERGO Fysikk Forkurs
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
2 Arv (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Twig-filmer kapittel 2
ERGO Fysikk Forkurs
Video
-
Twig-filmer kapittel 1
ERGO Fysikk Forkurs
Video
-
En reise til middelalderen
Arena 5–7
Artikkel
Kjente oppdagereOppdagelsesreisene under og etter middelalderen førte til ny kunnskap om verden og andre kulturer, og la grunnlaget for den videre i verden. Hvilke oppdagere kjenner du til? Her får du lese mer om noen av oppdagerne som reiste i middelalderen.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
"Grenseløst!"Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
Å lære om seksualitetElevene leser utsagn fra elever på 8. trinn som forteller om deres egne erfaringer med seksualitetsundervisning da de gikk i 7. klasse. Elevene blir oppfordret til å skrive spørsmål de selv lurer på til "Klassens spørsmålskasse", og klassen snakker sammen om hvordan de ønsker seksualitetsundervisningen skal være i deres klasse. Elevene får også se en film med programleder og sexolog Tuva Fellman. Elevene leser utsagn fra elever på 8. trinn som forteller om deres egne erfaringer med seksualitetsundervisning da de gikk i 7. klasse. Elevene blir oppfordret til å skrive spørsmål de selv lurer på til "Klassens spørsmålskasse", og klassen snakker sammen om hvordan de ønsker seksualitetsundervisningen skal være i deres klasse. Elevene får også se en film med programleder og sexolog Tuva Fellman.
-
Filosofi og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Vær en filosofDilemmaer som samtalestartere til dialog.Dilemmaer som samtalestartere til dialog.