Fag
- Naturfag (80)
- Engelsk (61)
- Samfunnsfag (56)
- Norsk (39)
- Helse- og oppvekstfag (16)
- Matematikk (15)
- Historie (14)
- KRLE (12)
- Spansk (11)
- Tverrfaglig (11)
- Fysikk (6)
- Geografi og geofag (6)
- Kjemi (5)
- Tysk (5)
- Sosialkunnskap (1)
Trinn
- 5. trinn (75)
- 6. trinn (75)
- 7. trinn (75)
- Vg3 (14)
- Vg2 (9)
- 10. trinn (8)
- 8. trinn (8)
- 9. trinn (8)
- 1. trinn (3)
- 2. trinn (3)
- 3. trinn (3)
- 4. trinn (3)
- Vg1 (1)
Nøkkelord
105 treff
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Twig-filmer kapittel 10
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Kapittel 1. Film
Kjemi 1–2
Video
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Kjemihistorie. Film
Quest 5–7
Video
-
Twig-filmer kapittel 1
ERGO Fysikk Forkurs
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Filmer til kapittel 1
Store spørsmål 5-7
Video
-
6 Redoksreaksjoner (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
2 Arv (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Twig-filmer kapittel 1
ERGO Fysikk Forkurs
Video
-
Twig-filmer kapittel 2
ERGO Fysikk Forkurs
Video
-
Filmer til kap. 1
Gente 8–10
Video
-
Hva vet dere om jorda vår?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om jorda vår?Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 .
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Fortsett å drømme!Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke.
-
Påvirket
Arena 5–7
Artikkel
Bare være meg selv?Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten. Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten.
-
Påvirket
Arena 5–7
Artikkel
Bærekraftig utviklingGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
"Grenseløst!"Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.