Hopp til hovedinnhold

Søk

126 treff

  • Twig-filmer kapittel 9

    ERGO Fysikk 1–2

    Video

  • Twig-filmer kapittel 10

    ERGO Fysikk 1–2

    Video

  • Filmer til kapittel 1

    Store spørsmål 5-7

    Video

  • 6 Redoksreaksjoner (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • Kapittel 1. Film

    Kjemi 1–2

    Video

  • Kjemihistorie. Film

    Quest 5–7

    Video

  • Twig-filmer kapittel 1

    ERGO Fysikk Forkurs

    Video

  • 1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 2 Arv (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • Twig-filmer kapittel 2

    ERGO Fysikk Forkurs

    Video

  • Twig-filmer kapittel 1

    ERGO Fysikk Forkurs

    Video

  • En reise til middelalderen

    Arena 5–7

    Artikkel

    Kjente oppdagere

    Oppdagelsesreisene under og etter middelalderen førte til ny kunnskap om verden og andre kulturer, og la grunnlaget for den videre  i verden. Hvilke oppdagere kjenner du til? Her får du lese mer om noen av oppdagerne som reiste i middelalderen.

  • Grenseland

    Arena 5–7

    Artikkel

    "Grenseløst!"

    Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.

    iStock-458609641.jpg
  • Grenseland

    Arena 5–7

    Artikkel

    Å lære om seksualitet

    Elevene leser utsagn fra elever på 8. trinn som forteller om deres egne erfaringer med seksualitetsundervisning da de gikk i 7. klasse. Elevene blir oppfordret til å skrive spørsmål de selv lurer på til "Klassens spørsmålskasse", og klassen snakker sammen om hvordan de ønsker seksualitetsundervisningen skal være i deres klasse. Elevene får også se en film med programleder og sexolog Tuva Fellman. Elevene leser utsagn fra elever på 8. trinn som forteller om deres egne erfaringer med seksualitetsundervisning da de gikk i 7. klasse. Elevene blir oppfordret til å skrive spørsmål de selv lurer på til "Klassens spørsmålskasse", og klassen snakker sammen om hvordan de ønsker seksualitetsundervisningen skal være i deres klasse. Elevene får også se en film med programleder og sexolog Tuva Fellman. 

    Å lære om seksualitet_thumb.png
  • Filosofi og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Vær en filosof

    Dilemmaer som samtalestartere til dialog.Dilemmaer som samtalestartere til dialog.

  • Hva vet dere om fordommer?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om fordommer?

    Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . 

  • Forskerskolen

    Arena 5–7

    Artikkel

    Beskriv og tolk bildet

    Elevene beskriver og tolker et bilde, og begrunner hvorfor de fortolker bildet som de gjør. 

    Jente sitter og spiller dataspill. Hun har en stor skjerm foran seg, og hun har på seg hodetelefoner. Hun smiler og er glad.