Fag
- Norsk (5564)
- Engelsk (4757)
- Matematikk (3492)
- Naturfag (1338)
- Spansk (1222)
- KRLE (1138)
- Sosialkunnskap (896)
- Tverrfaglig (889)
- Religion og etikk (879)
- Samfunnsfag (811)
- Tysk (638)
- Psykologi (483)
- Historie (294)
- Informasjonsteknologi (292)
- Kjemi (193)
Trinn
- Vg2 (2311)
- Vg1 (2223)
- 10. trinn (1483)
- 8. trinn (1483)
- 9. trinn (1483)
- 5. trinn (857)
- 6. trinn (857)
- 7. trinn (857)
- 3. trinn (833)
- 1. trinn (832)
- 2. trinn (832)
- 4. trinn (832)
- Vg3 (277)
Forfatter
Nøkkelord
- Engelsk (72)
- engelskspråklige land (38)
- English speaking countries (35)
- Livsmestring (29)
- folkehelse og livsmestring (29)
- UK (28)
- rød tekst (28)
- Storbritannia (25)
- language work (22)
- skole (21)
- bærekraftig utvikling (18)
- a day in my life (17)
- Livet på jorda (16)
- demokrati og medborgerskap (16)
- språklæring (16)
1966 treff
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.
-
Svake verb
Momente 2
Læringsløp
Gruppe 2: E-verbE-verba er også ein vanleg klasse av svake verb på nynorsk.
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Momente 2
Video
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Speeddate: ParlamentarismeElevene øver seg på å snakke sammen om temaet parlamentarisme og demokratiseringsprosessen i Norge.
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Momente 1
Læringsløp
<div>-elementetNå skal vi se på hvordan vi kan lage en standard HTML-side med tilhørende CSS. Denne siden kan du bruke som utgangspunkt for alle nye sider du skal lage. Vi kommer også til å lage et design som du kan bruke, men du bør tilpasse designet slik at det passer for deg og din smak.
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Momente 1
Læringsløp
LenkerEn lenke er kanskje det viktigste HTML-elementet av dem alle. Internett er basert på at man kan trykke på en lenke på én side og komme til en helt annen side. Det er dette som kalles hypertekst . I en vanlig tekst må vi lese fra topp til bunn, mens i hypertekst kan vi hoppe fram og tilbake mellom forskjellige sider.
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
FilerI dette kapitlet har vi sett at tall, tekst, bilder, video og lyd kan lagres som kombinasjoner av sifrene 0 og 1. Dersom vi lagrer en samling av sifrene 0 og 1, får vi en datafil.
-
Exam Preparation
Gente 8–10
Innholdspakke
Exam PreparationBelow you will find material that helps the students prepare for the exam. Download exam checklist
-
Eilert Sundt – den nye vitenskapen og samfunnet
Momente 1
Læringsløp
Eilert Sundt – «Fiskeriets kunst» og «Indledning»I denne oppgaven skal du lese ett eller begge tekstutdragene, før du gjør oppgavene. Les teksten(e) sammen med klassen, slik at dere kan finne ut hva eventuelle vanskelige ord betyr.
-
Dagane flyg
Momente 1
Læringsløp
FordypningsoppgaverAlle samfunn organiserer arbeid på ulike måter. Hvordan samfunnet velger å gjøre det, påvirker både menn og kvinners livsvilkår. I det norske samfunnet har kvinner mer sykefravær enn menn, men kvinner melder også at de tar en større del av ansvaret for arbeidet i hjemmet enn sine mannlige partnere.
-
Dagane flyg
Momente 1
Læringsløp
Oppstart: Post it-pileI denne oppgaven skal dere være i grupper. Læreren deler ut post it-lapper. Skriv et kort svar på en lapp, etter hvert spørsmål. Les deretter svaret høyt for de andre på gruppa. Skriv gjerne flere svar, men kun et per lapp. Målet er å få så mange lapper med svar som mulig. Lim lappene på bordet. Lappene med lignende innhold, limes oppå hverandre.
-
Rhymes
Gente 8–10
Artikkel
I Am ZoomRim og aktiviteter
-
Rhymes
Gente 8–10
Artikkel
Pussy Cat, Pussy CatRim og aktiviteter
-
Rhymes
Gente 8–10
Artikkel
Ring a Ring of RosesRim og aktiviteter
-
Rhymes
Gente 8–10
Artikkel
Teddy Bear, Teddy BearRim og aktiviteter
-
Rhymes
Gente 8–10
Artikkel
Who Is it?Rim og aktiviteter