Fag
- Engelsk (131)
- Tysk (39)
- Tverrfaglig (25)
- Samfunnsfag (19)
- Norsk (17)
- KRLE (8)
- Matematikk (3)
- Mat og helse (2)
Trinn
- 5. trinn (72)
- 6. trinn (72)
- 7. trinn (72)
- 1. trinn (25)
- 2. trinn (25)
- 3. trinn (25)
- 4. trinn (23)
- 10. trinn (14)
- 8. trinn (14)
- 9. trinn (14)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (76)
- utforsk (67)
- folkehelse og livsmestring (63)
- KRLE (60)
- bærekraftig utvikling (58)
- viktige ord (57)
- Livet på jorda (52)
- naturfag (48)
- psykisk helse (42)
- kropp og helse (41)
- engelskspråklige land (38)
- Engelsk (37)
- English speaking countries (35)
- Ytringsfrihet (34)
- stoffer (33)
72 treff
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
Ny i NorgeHvordan er det å være ny i Norge? Les Avas opplevelse av hvordan det var å flykte fra hjemlandet Iran til Norge.
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseI noen land ivaretar ikke menneskerettighetene. Mange mennesker må flykte fordi de blir forfulgt eller truet. Når noen flykter fra forfølgelse, er det fordi de står i fare for å bli utsatt for overgrep på grunn av hvem de er, hva de mener eller tror på.
-
USA
Momente 2
Artikkel
Oh! SusannaSangen "Oh! Susanna".
-
Wales
Momente 2
Læringsløp
Map of WalesKartarbeid knyttet til Wales.
-
Å si hva jeg mener
Fabel 8–10
Artikkel
Å si hva jeg menerOppstart til temaet "Å si hva jeg mener" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Å si hva jeg mener" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.
-
Factual texts
Momente 2
Ressurs
The Loch Ness MonsterTekst om Loch Ness monsteret, Nessie.
-
September, October
Momente 2
Video
-
UK
Momente 2
Ressurs
School Life in the UKTekst om skolen i Storbritannia.
-
Intro and Facts
Momente 2
Læringsløp
Let's Go to the UK!Tekst og kart over Storbritannia.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Skriv et leserinnleggSkriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
USA
Momente 2
Artikkel
OK, USA!Watch the film and do the tasks.
-
Wales
Momente 2
Læringsløp
Wales – What’s in a Name?Tekst om walisisk.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Tips til en god diskusjonTips til en god diskusjon fra Arena 5-7. Tips til en god diskusjon fra Arena 5-7.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.
-
Come to South Africa
Momente 2
Læringsløp
Come to South AfricaLæringsløp om severdigheter i Sør-Afrika.Læringsløp om severdigheter i Sør-Afrika.