Fag
- Engelsk (85)
- Samfunnsfag (70)
- Tverrfaglig (50)
- Norsk (32)
- Tysk (14)
- KRLE (11)
- Naturfag (9)
- Matematikk (6)
- Spansk (3)
- Mat og helse (2)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 5. trinn (33)
- 6. trinn (33)
- 7. trinn (33)
- 1. trinn (1)
- 10. trinn (1)
- 2. trinn (1)
- 3. trinn (1)
- 4. trinn (1)
- 8. trinn (1)
- 9. trinn (1)
- Vg1 (1)
Forfatter
Nøkkelord
- utforsk (61)
- KRLE (59)
- bærekraftig utvikling (58)
- viktige ord (57)
- folkehelse og livsmestring (54)
- Livet på jorda (50)
- naturfag (48)
- kropp og helse (41)
- engelskspråklige land (38)
- English speaking countries (35)
- stoffer (33)
- jorda og universet (32)
- energi (30)
- demokrati og medborgerskap (29)
- Engelsk (28)
36 treff
-
Profesjonell yrkesutøvelse
Stages 8–10
Artikkel
Verdier som er skrevet inn i lovverketNoen verdier er knyttet til rettigheter vi mennesker har.
-
Fagstoff
Pasos
Artikkel
Kamp for stemmerettKvinner går i demonstrasjonstog for retten til å stemme i London 1908.
-
Å si hva jeg mener
Fabel 8–10
Artikkel
Å si hva jeg menerOppstart til temaet "Å si hva jeg mener" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Å si hva jeg mener" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Films
Momente 2
Artikkel
What do you say or do if someone does not behave properly towards you online?Film med barn som snakker om nettvett.
-
What's up?
Momente 2
Artikkel
Discussion TimeOppgave hvor elevene diskuterer ulike temaer.
-
This Matters to Me!
Momente 2
Læringsløp
This Matters to Me!Læringsløp om barn som har brukt stemmen sin / sine handlinger for å påvirke.Læringsløp om barn som har brukt stemmen sin / sine handlinger for å påvirke.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.
-
People Need People
Momente 2
Læringsløp
People Need PeopleLæringsløp knyttet til innholdet i diktet People Need People av Benjamin Zephaniah.Læringsløp knyttet til innholdet i diktet People Need People av Benjamin Zephaniah.
-
Life Online
Momente 2
Læringsløp
Life OnlineLearn about and discuss online rules.Learn about and discuss online rules.
-
Reduce, Reuse and Recycle
Momente 2
Læringsløp
Reduce, Reuse, Recycle TipsEn tekst om hvordan man kan redusere forbruket og gjenbruke og resirkulere ting.En tekst om hvordan man kan redusere forbruket og gjenbruke og resirkulere ting.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
May, June
Momente 2
Artikkel
May DayDo most people go to school or work on 1 May in Norway? Why not?
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Kan jeg si hva jeg vil?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Religionenes kilder
Fabel 8–10
Artikkel
Karikaturtegninger av MohammedArtikkel om karikaturtegninger av profeten Mohammed og angrepet på på Charlie Hebdo. Skriveoppgave der elevene skal reflektere og skrive en tale.Artikkel om karikaturtegninger av profeten Mohammed og angrepet på på Charlie Hebdo. Skriveoppgave der elevene skal reflektere og skrive en tale.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Norge i dag
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Norge – et mangfoldig samfunnArtikkel og spørsmål til samtale om Norge som et mangfoldig samfunn.Artikkel og spørsmål til samtale om Norge som et mangfoldig samfunn.