Fag
- Matematikk (157)
- Engelsk (124)
- Samfunnsfag (61)
- Norsk (59)
- Tverrfaglig (48)
- Tysk (19)
- KRLE (13)
- Naturfag (11)
- Religion og etikk (5)
- Spansk (3)
- Mat og helse (2)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 1. trinn (55)
- 2. trinn (55)
- 3. trinn (55)
- 4. trinn (55)
- 5. trinn (54)
- 6. trinn (54)
- 7. trinn (54)
- 10. trinn (24)
- 8. trinn (24)
- 9. trinn (24)
- Vg2 (2)
Nøkkelord
64 treff
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Tegn en firkantOppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".
-
Aktiviteter
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Stiv heksAktivitet i temaet "Programmering".Aktivitet i temaet "Programmering".
-
Aktiviteter
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Tampen brennerAktivitet i temaet "Programmering".Aktivitet i temaet "Programmering".
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Filmer til kapittel 1
Store spørsmål 5-7
Video
-
Filmer til kapittel 3
Store spørsmål 5-7
Video
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Give Your OpinionModelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.
-
Å følge en oppskrift
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Styr lærerenAktivitet fra læringsløpet "Å følge oppskrifter" i temaet "Programmering".Aktivitet fra læringsløpet "Å følge oppskrifter" i temaet "Programmering".
-
Å styre hva som skal skje
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Roboten BagsyVideo og oppgaver om søppelroboten Bagsy i tema "Programmering".Video og oppgaver om søppelroboten Bagsy i tema "Programmering".
-
Fagstoff
Pasos
Artikkel
Kamp for stemmerettKvinner går i demonstrasjonstog for retten til å stemme i London 1908.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Barn som sier fraArtikkel om fem barn som på ulike måter har sagt fra om urettferdighet i samfunnet.Artikkel om fem barn som på ulike måter har sagt fra om urettferdighet i samfunnet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Skriv et leserinnleggSkriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
Sølv
Gente 8–10
Læringsløp
SølvEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.