Fag
- Norsk (5497)
- Engelsk (4767)
- Matematikk (1678)
- Naturfag (1318)
- Spansk (1223)
- Sosialkunnskap (869)
- KRLE (859)
- Tverrfaglig (839)
- Samfunnsfag (808)
- Religion og etikk (703)
- Tysk (621)
- Psykologi (481)
- Historie (287)
- Informasjonsteknologi (284)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (5143)
- 8. trinn (5143)
- 9. trinn (5143)
- Vg1 (3190)
- 5. trinn (3087)
- 6. trinn (3087)
- 7. trinn (3087)
- 1. trinn (2742)
- 2. trinn (2742)
- 3. trinn (2730)
- 4. trinn (2729)
- Vg2 (2189)
- Vg3 (749)
Forfatter
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Kazu Kibuishi (1)
- Tormod Lien (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
6385 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 2Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Årsplan
Arena 1–4
Innholdspakke
ÅrsplanHer finner du forslag til årsplaner for Arena 1–4. De er basert på kapitlene i boka. Ønsker du heller å planlegge innholdet digitalt? Da kan du bruke planleggingsverktøyet vårt. Her har vi laget forslag til planer til alle fag og trinn, og med alt relevant innhold fra Aschehoug Univers lenket direkte opp til hvert enkelt tema. Du kan selv justere planene våre eller lage dine helt egne planer.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1–2
Video
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
2 Likevekter og løselighet
Kjemi 1–2
Innholdspakke
2 Likevekter og løselighetHer finner du forsøk og oppgaver fra kapittel 2. I tillegg finner du fullstendige løsninger på oppgavene og interaktive quizer. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene nederst på denne siden. Her finner du forsøk og oppgaver fra kapittel 2. I tillegg finner du fullstendige løsninger på oppgavene og interaktive quizer. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene nederst på denne siden.
-
Forsøksbeskrivelser
Kjemi 1–2
Artikkel
4.1 Katalysatorer – «elefant-tannpasta»Hensikt For å illustrere effekten av å tilsette en katalysator kan vi bruke den klassiske «elefant-tannpastaen», der KI fungerer som en katalysator for nedbrytingen av H 2 O 2 til H 2 O og O 2 .
-
Laboratorieteknikker
Kjemi 1–2
Video
-
Laboratorieteknikker
Kjemi 1–2
Video
-
Flateformer
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Bygg mangekanter med fyrstikkeringress
-
Forsøksbeskrivelser
Kjemi 1–2
Artikkel