Fag
- Norsk (5801)
- Engelsk (4925)
- Matematikk (3562)
- Spansk (2467)
- Tysk (1467)
- Naturfag (1230)
- KRLE (1128)
- Samfunnsfag (1050)
- Tverrfaglig (876)
- Sosialkunnskap (875)
- Religion og etikk (736)
- Psykologi (497)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (273)
- Samfunnskunnskap (247)
Trinn
- 10. trinn (2399)
- 8. trinn (2399)
- 9. trinn (2399)
- Vg1 (1162)
- 5. trinn (1161)
- 6. trinn (1161)
- 7. trinn (1161)
- Vg2 (397)
- Vg3 (254)
- 1. trinn (78)
- 2. trinn (78)
- 3. trinn (65)
- 4. trinn (65)
Forfatter
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
Nøkkelord
1623 treff
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
AR Aschehoug og 3D-modellerMed appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
MyldreoppgaverOppgave i læringsløpet "Hvordan er været?"Oppgave i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Fortelle om det til andreLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 8: "Fortelle om det til andre"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 8: "Fortelle om det til andre"
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Video
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
RefleksdagenAktualitetssak om refleksdagen.
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Ditt eget luftmotstandsforsøkLuftmotstand påvirker alt som beveger seg gjennom lufta. Nå kan du selv utforske virkningen av luftmotstand på ulike gjenstander.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Blandinger og løsningerHva er forskjellen på en blanding og en løsning?
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
Jul i Aschehoug UniversAktualitetssak om juleinnhold.
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
Hva lærte du?Avslutningsvideo i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"Avslutningsvideo i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
KraftanalyseFør vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Svaret på vårt forskningsspørsmålLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Hypotesen vårLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
Verdens filosofidagAktualitetssak til verdens filosofidag 18. november.