Fag
- Engelsk (6548)
- Norsk (5579)
- Matematikk (4088)
- Naturfag (2738)
- Spansk (1804)
- Tysk (1525)
- Helse- og oppvekstfag (1210)
- KRLE (1159)
- Samfunnsfag (1054)
- Tverrfaglig (841)
- Religion og etikk (753)
- Psykologi (496)
- Kjemi (395)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (280)
Trinn
- 1. trinn (1700)
- 2. trinn (1700)
- 3. trinn (1684)
- 4. trinn (1634)
- Vg1 (1551)
- 5. trinn (1119)
- 6. trinn (1119)
- 7. trinn (1119)
- 10. trinn (809)
- 8. trinn (809)
- 9. trinn (809)
- Vg2 (447)
- Vg3 (325)
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Ane Stavrum (18)
- Mette Haraldsen (10)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Olaug Strand (6)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Annelen Brastad (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
Nøkkelord
3710 treff
-
Fordypningsstoff, podkast og filmer
Helse- og oppvekstfag
Video
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1
Video
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Menneskerettigheter
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Lag en plakatDu skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.
-
Hvorfor trenger vi å høre til?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
-
Sokrates
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SokratesTekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Tekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MeditasjonOppgave i læringsløpet "Begynnelser".Oppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Puslespill mosaikkOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».
-
Purim
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
KakerOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hva lærte du?Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Begynnelser".Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Begynnelser".
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hva lærte du?Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Nytt liv".Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Nytt liv".
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MyldreoppgaverOppgave i læringsløpet "Nytt liv".Oppgave i læringsløpet "Nytt liv".
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SamtaleoppgaveSamtaleoppgave i læringsløpet "Begynnelser".Samtaleoppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Å være norsk
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Å være norskI denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.I denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.
-
Innhold
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
OrdforklaringerViktige ord og begreper.
-
Innhold
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
OrdforklaringerViktige ord og begreper.