Hopp til hovedinnhold

Søk

2323 treff

  • 6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag

  • 3 Identitet – hvem er vi?

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    3 Identitet – hvem er vi?

  • 9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier.

  • Lærerveiledning

    Arena 8–10

    Innholdspakke

    Lærerveiledning

    Her finner du lærerveiledning til Arena 10.

  • 4 Nasjonalisme

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    4 Nasjonalisme

    En tribune full av mennesker som jubler. De vifter med norske flagg og holder opp plakater.
  • 7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kilder

    Kilder brukt i kapittel 7.

  • Det var en gang ...

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Utprøving

    Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.

    4_rød_thumb.png
  • Spor av religion

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Inspirert av Bibelen

    Du skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.Du skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.

  • Levende grafer

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Inspirasjon

    Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.

    1_grønn_thumb.png
  • 2 Mangfold – å leve sammen

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kilder

    Kilder som er brukt i kapittel 2.

  • Innhold

    Musikk 1–7

    Video

  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Video

  • Monstermøte

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Utprøving

    Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.

    4_rød_thumb.png
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag dyr

    Elevene lager fantasifulle dyr av doruller.

    Film_thumb_grønn.png
  • Rapp med rim

    Musikk 1–7

    Læringsløp

    Rapp med rim

    Læringsløp i musikkLæringsløp i musikk

  • Kristendommen

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Merkelige merkedager

    I Norge feires fastelavn, jonsok (sankthans), olsok, luciadagen og halloween. Finn ut hva som er bakgrunnen for feiringene. Lag en presentasjon, en podkast eller en digital fortelling.

  • Rapp med rim

    Musikk 1–7

    Læringsløp

    Lag en rapp-tekst

    Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"

  • Eske med lokk

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Undersøkelse

    Finn ut om noen har gjort noe som likner fra før.

    2_grønn_thumb.png
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag regnbue

    Elevene lager regnbue av silkepapir.  Kompetansemål 2. trinn:  vise fram og presentere objekter gjennom utstilling eller samling utforske ulike visuelle uttrykk og bygge videre på andres ideer i eget skapende arbeid eksperimentere med form, farge, rytme og kontrast studere form gjennom å tegne, male og fotografere Kompetansemål 4.trinn: formidle og vise fram eget arbeid gjennom utstilling gjennomføre kunst- og designprosesser ved å søke inspirasjon, utforske muligheter, gjøre valg og lage egne produkter Utstyr: Silkepapir Saks Lim Hvite ark Kontaktpapir

    Film_thumb_grønn.png
  • Urfolks religioner

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Totemdyr

    Ofte trodde man at et spesielt dyr var knyttet til ens egen stamme – et totemdyr. Hvis du skulle velge et spesielt dyr du føler deg spesielt knyttet til – et totemdyr – hva skulle det være? Begrunn svaret.  Velg et totemdyr for hele klassen og lag et kunstverk ut av det.