Fag
Trinn
- 10. trinn (59)
- 8. trinn (59)
- 9. trinn (59)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
- 1. trinn (1)
- 2. trinn (1)
- 3. trinn (1)
- 4. trinn (1)
- 5. trinn (1)
- 6. trinn (1)
- 7. trinn (1)
Forfatter
- Lucy Hermoza (52)
- Ukjent Forfatter (21)
- Henrik Ibsen (17)
- Henrik Wergeland (11)
- Demian Vitanza (8)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander Kielland (7)
- Johan Sebastian Welhaven (7)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Asbjørnsen og Moe (6)
- Bjørnstjerne Bjørnson (6)
- Camilla Collett (6)
- Ivar Aasen (6)
- Arnulf Øverland (5)
- Joakim Broch Heimstad (5)
Nøkkelord
4 treff
-
Lyrikk
Tekstbanken
Litterær tekst
MegLes diktet Meg av forfatter Hege Siri.Les diktet Meg av forfatter Hege Siri.
-
Lyrikk
Tekstbanken
Litterær tekst
Vi slo ring ...Les diktet Vi slo ring ... av forfatter Hege Siri.Les diktet Vi slo ring ... av forfatter Hege Siri.
-
Lyrikk
Tekstbanken
Litterær tekst
En drømHer kan du lese diktet En drøm av forfatteren André Bjerke.Her kan du lese diktet En drøm av forfatteren André Bjerke.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.