Fag
- Norsk (5440)
- Engelsk (4738)
- Matematikk (3699)
- Naturfag (1916)
- Spansk (1799)
- Tysk (1496)
- KRLE (1139)
- Samfunnsfag (1070)
- Tverrfaglig (961)
- Religion og etikk (864)
- Psykologi (496)
- Historie (297)
- Informasjonsteknologi (292)
- Samfunnskunnskap (248)
- Fransk (238)
Trinn
- 10. trinn (2429)
- 8. trinn (2429)
- 9. trinn (2429)
- Vg1 (1420)
- 5. trinn (1163)
- 6. trinn (1163)
- 7. trinn (1163)
- Vg2 (782)
- 1. trinn (654)
- 2. trinn (654)
- 3. trinn (638)
- 4. trinn (638)
- Vg3 (391)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Demian Vitanza (1)
- Ole Robert Sunde (1)
- Vigdis Hjorth (1)
- Åsne Seierstad (1)
Nøkkelord
2694 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Søvn, mosjon og mat
Solaris 1–4
Læringsløp
Før du skal soveTekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?Tekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Bli en forskerLæringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.Læringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.
-
Oppstart – Kroppens forsvar
Solaris 1–4
Læringsløp
Oppstart – Kroppens forsvarLæringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.Læringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.
-
Menneskerettigheter
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Lag en plakatDu skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Smittsomme sykdommer
Solaris 1–4
Læringsløp
Vi kan smitte hverandreTekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"Tekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"
-
Kan vi høre en bæsj?
Solaris 1–4
Læringsløp
Kan vi høre en bæsj?Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".
-
Kan vi høre en bæsj?
Solaris 1–4
Læringsløp
Bæsj eller ekskrementer?Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".
-
Hvorfor trenger vi å høre til?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Snøkrystaller
Solaris 1–4
Læringsløp
SnøkrystallerOppgave i læringsløpet "Vinteren er for tøffinger".Oppgave i læringsløpet "Vinteren er for tøffinger".
-
Hva trenger en plante?
Solaris 1–4
Læringsløp
Hva heter delene av planten?Oppgave i læringsløpet "Endelig vår!"Oppgave i læringsløpet "Endelig vår!"
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Oppstart – Naturens tilpasninger
Solaris 1–4
Læringsløp
SamtalebildeSamtalebilde i læringsløpet "Oppstart" i temaet Naturens tilpasninger.Samtalebilde i læringsløpet "Oppstart" i temaet Naturens tilpasninger.
-
Oppstart – Den gavmilde naturen
Solaris 1–4
Læringsløp
SamtalebildeSamtalebilde i læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.Samtalebilde i læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Artikkel
Hva har du lært?Avslutningsvideo i læringsløpet "Nok til alle, for alltid".Avslutningsvideo i læringsløpet "Nok til alle, for alltid".
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Artikkel
Er det greit å kaste mat?Diskusjonsoppgave om matavfall.Diskusjonsoppgave om matavfall.
-
Å være norsk
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Å være norskI denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.I denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.