Fag
Trinn
- 10. trinn (9)
- 8. trinn (9)
- 9. trinn (9)
- 1. trinn (7)
- 2. trinn (7)
- 3. trinn (7)
- 5. trinn (7)
- 6. trinn (7)
- 7. trinn (7)
- 4. trinn (6)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
Forfatter
- Mari Eggen Sager (4)
- Jo Nesbø (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Bobbie Peers (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nina E. Grøntvedt (2)
- Olav Hove (2)
- Vegard Markhus (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Aslak Dørum (1)
- Charles Dickens (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Ellisiv Solskinnsbakk (1)
- Emilie Fongen (1)
Nøkkelord
7 treff
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Nye bøker i Biblioteket
Biblioteket
Artikkel
SupersommerNummer 3 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.
-
Kaikaikai
Innhold under utvikling
Artikkel
Ny artikkel med nye embeds og greier!Søkesøkesøke.
-
Til lærer
Åpne ressurser
Artikkel
Konspirasjonsteori og kritisk tenkningEt velfungerende demokrati er avhengig av en engasjert, opplyst og kritisk befolkning. Hvordan skal vi unngå å falle for konspirasjonsteoretisk tull og hysterisk hatprat mens vi gjør det?
-
Odas dagbok
Biblioteket
Artikkel
Hei, det er meg!Nummer 1 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.