Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lucy Hermoza (52)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Synnøve Pettersen (45)
- Felicia Røkaas (42)
- Atle Skilbrei (35)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Annelen Brastad (24)
- Øystein Haugsbø (23)
- Henrik Ibsen (21)
- Ukjent Forfatter (21)
- Ane Stavrum (18)
- Ida Knapstad (17)
- Siv Fjørtoft (17)
Nøkkelord
165 treff
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Videregående opplæringVideregående opplæring er gratis men ikke obligatorisk. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.
-
Relasjonsferdigheter
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Et treningsopplegg i empatiUtvikling av empati er en modningsprosess, og du blir flinkere om du øver. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Private helse- og omsorgstjenesterEies av private personer eller firmaer.
-
Brukermedvirkning
Stages 8–10
Artikkel
Universell utformingNorge har lover som pålegger kommunene å sørge for at omgivelsene er tilrettelagt for alle innbyggere. Det kaller vi universell utforming.
-
Fortellinger, myter og religiøse tekster
Fabel 8–10
Artikkel
En ganske alminnelig flue av middels størrelseKnut Hamsun er en av Norges største forfattere. Han skrev romaner og andre tekster fra 1889 til 1949. Denne fortellingen er fra 1895.
-
Hvem er brukerne?
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Religioner og livssyn i NorgeViktig med kunnskap om andres kulturelle og religiøse tilhørighet.
-
Kommunisere og samhandle
Stages 8–10
Artikkel
Vi kommuniserer alltidKommunikasjon oppstår overalt der mennesker har noe med hverandre å gjøre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre.
-
Omsorg og service
Stages 8–10
Artikkel
Nærhet i omsorg og serviceDet kan være vanskelig når fremmede kommer for tett på.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Skolefritidsordning (SFO)Et tilbud til elever fra 1. til og med 4. klasse.
-
Brukermedvirkning
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
BrukermedvirkningVær i dialog med brukeren.
-
Hvem er brukerne?
Stages 8–10
Artikkel
Ulike familieformerFlere ulike familiestrukturer i samfunnet.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Flere typer konflikterDet er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Hva er konflikterEn konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Mat, religion og tradisjonReligion og tradisjoner påvirker kostholdet.