Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lucy Hermoza (52)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Synnøve Pettersen (45)
- Felicia Røkaas (42)
- Atle Skilbrei (35)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Annelen Brastad (27)
- Øystein Haugsbø (23)
- Henrik Ibsen (21)
- Ukjent Forfatter (21)
- Ane Stavrum (18)
- Ida Knapstad (17)
- Siv Fjørtoft (17)
Nøkkelord
51 treff
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Folkeviser, fabler og eventyr
Tekstbanken
Litterær tekst
Høna som skulle til Dovrefjell forat ikke allverden skulle forgåLes eventyret Høna som skulle til Dovrefjell forat ikke allverden skulle forgå.Les eventyret Høna som skulle til Dovrefjell forat ikke allverden skulle forgå.
-
Folkeviser, fabler og eventyr
Tekstbanken
Litterær tekst
LurvehetteLes eventyret Lurvehette .Les eventyret Lurvehette .
-
Folkeviser, fabler og eventyr
Tekstbanken
Litterær tekst
De tre bukkene Bruse som skulle gå til seters og gjøre seg feteHer kan du lese eventyret De tre bukkene Bruse som skulle gå til seters og gjøre seg fete.Her kan du lese eventyret De tre bukkene Bruse som skulle gå til seters og gjøre seg fete.
-
Folkeviser, fabler og eventyr
Tekstbanken
Litterær tekst
Kvitebjørn kong ValemonHer kan du lese eventyret Kvitebjørn kong Valemon.Her kan du lese eventyret Kvitebjørn kong Valemon.
-
Folkeviser, fabler og eventyr
Tekstbanken
Litterær tekst
Mannen som skulle stelle hjemmeHer kan du lese eventyret Mannen som skulle stelle hjemme.Her kan du lese eventyret Mannen som skulle stelle hjemme.
-
Folkeviser, fabler og eventyr
Tekstbanken
Litterær tekst
ReveenkaHer kan du lese eventyret Reveenka .Her kan du lese eventyret Reveenka .
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
Smart Ice Cream
Aschehoug univers
Ressurs
Text AnalysisThe terms in this section are useful to know when you talk about a text.The terms in this section are useful to know when you talk about a text.
-
Smart Ice Cream
Aschehoug univers
Ressurs
UnderstandingInteraktiv oppgaveInteraktiv oppgave
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamenÅ komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på.
-
Arbeid med faget
Stages 8–10 Bokstøtte
Artikkel
Hvordan utvikle god skrivekompetanse i engelsk?Mens det å skrive tekst på engelsk er motiverende og morsomt for noen elever, er det andre som sliter med å komme i gang, med å skrive relevant og med å skrive langt nok. Five-paragraph essay – hamburger
-
Reasons to Learn English
Stages 8–10
Læringsløp
Reasons to Learn EnglishLook at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?