Hopp til hovedinnhold

Søk

13 treff

  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

    Du må ikke sove

    Dette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937. 

  • Tekster om alt det andre

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Å gjøre feil foran andre – ydmykelse

    Utdrag fra  Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.Utdrag fra  Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.

  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

    Å gjøre feil foran andre – ydmykelse

    Start Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?Start Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?

  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

  • Uke 6

    Tverrfaglig 8-10

    Litterær tekst

  • Med pennen som våpen

    Åpne ressurser

    Læringsløp

  • Viktige stemmer

    Åpne ressurser

    Litterær tekst

    Du må ikke sove

    Dette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937. 

  • Opplegg til Luridiumstyven

    Biblioteket

    Artikkel

    Luridiumstyven

    Nummer 1 i serien William Wenton av Bobbie Peers.

  • Opplegg til Marshmallowsmaskinen

    Biblioteket

    Artikkel

    Marshmallowsmaskinen

    Nummer 1 i serien Oppdagerklubben av Bobbie Peers.

  • Myter og eventyr

    Biblioteket

    Artikkel

    Eventyr for alle

    Eventyr for alle er en serie på 10 kjente og kjære eventyr fra hele verden, gjenfortalt på en engasjerende og lettfattelig måte.

  • 8-10

    Innhold under utvikling

    Artikkel

    Samskriving som metode og vurderingsform

    Hva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.   

  • Terminprøve 9. trinn vår 2023

    Terminprøver 8-10

    Læringsløp

  • Terminprøve 10. trinn vår 2022

    Terminprøver 8-10

    Læringsløp

    Du må ikke sove

    Dette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.