Fag
- Engelsk (60)
- Norsk (54)
- Naturfag (49)
- Samfunnsfag (43)
- Spansk (9)
- Tverrfaglig (8)
- KRLE (7)
- Tysk (7)
- Matematikk (2)
- Mat og helse (1)
- Sosialkunnskap (1)
Trinn
- 5. trinn (187)
- 6. trinn (187)
- 7. trinn (187)
- 1. trinn (59)
- 2. trinn (59)
- 3. trinn (59)
- 4. trinn (58)
- 10. trinn (6)
- 8. trinn (6)
- 9. trinn (6)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (171)
- folkehelse og livsmestring (144)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (116)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- engelskspråklige land (99)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (92)
- Folkehelse og livsmeistring (91)
- språklæring (84)
- reflektere (76)
- rød tekst (74)
- Leseforståelse (73)
187 treff
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kan Norge hjelpe mennesker på flukt?Norge bidrar til å løse utfordringer ved å gi folk på flukt beskyttelse her. Politikerne bestemmer hvor mange Norge skal gi beskyttelse til. Dette er en del av Norges nasjonale flyktningpolitikk. Men det er kommunene som skal sørge for at flyktninger får et hjem og har det godt der de bor. Dermed skjer viktig arbeid lokalt.
-
Find out
Quest 5–7
Artikkel
Find other LEGO RecordsChoose at least two records and answer these questions: What is the record? When was the record set? Which sources did you use? Are the sources good or bad? Why? Tell a partner about the LEGO records you found.
-
Landskapets hemmeligheter
Solaris 5–7
Artikkel
Hvordan ble landskapet der jeg bor til?Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
BlomsterbukettenForsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.Forsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.
-
Utforsk bildebøker
Fabel 5–7
Læringsløp
Utforsk bildebøkerOppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .
-
The Native Americans
Quest 5–7
Læringsløp
The Native AmericansLæringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Skriv: En skummel fortelling
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Skriv: En skummel fortellingLæringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".
-
Utforsk meninger
Targets
Læringsløp
Utforsk meningerOppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Si meningen din!" i Fabel 7 .Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Si meningen din!" i Fabel 7 .
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Hva husker du?Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.
-
Hva vet dere om jorda vår?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om jorda vår?Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 .
-
Find out
Quest 5–7
Artikkel
Find out about the TitanicUtforskende oppgave om Titanic.
-
Møt en forfatter
Targets
Artikkel
Lag et intervjuTenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?
-
Dialekter
Fabel 5–7
Artikkel
Lag dialektfilm!Elevene lager film om egen dialekt.Elevene lager film om egen dialekt.
-
Hva vet dere om å flykte?
Åpne ressurser
Læringsløp
Hva vet dere om å flykte?I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Solaris 5–7
Solaris 5–7
Artikkel
Te i kaldt og varmt vannOppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.Oppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.
-
Utforsk lesestrategier
Fabel 5–7
Læringsløp
Utforsk lesestrategierOppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 . Oppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 .
-
Den vesle bygda som glømte at det var jul
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Den vesle bygda som glømte at det var julElevene leser og arbeider med oppgaver til julefortellingen "Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen. Elevene skriver også sin egen julefortelling og lager en filmtrailer.
-
Julestemning
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Utforsk juletradisjonerElevene velger en juletradisjon de vil utforske, skriver informasjonen de finner og presenterer denne for klassen.