Fag
- Norsk (81)
- Engelsk (57)
- Samfunnsfag (26)
- Tverrfaglig (9)
- Tysk (3)
- KRLE (2)
- Mat og helse (1)
- Sosialkunnskap (1)
Trinn
- 5. trinn (125)
- 6. trinn (125)
- 7. trinn (125)
- 1. trinn (59)
- 2. trinn (59)
- 3. trinn (59)
- 4. trinn (59)
- 10. trinn (5)
- 8. trinn (5)
- 9. trinn (5)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (171)
- folkehelse og livsmestring (144)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (116)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- engelskspråklige land (99)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (92)
- Folkehelse og livsmeistring (91)
- språklæring (84)
- reflektere (76)
- rød tekst (74)
- Leseforståelse (73)
125 treff
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Saktekster
Fabel 5–7
Artikkel
=Oslo åpner for flere stemmerElevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring.
-
Utforsk bildebøker
Fabel 5–7
Læringsløp
Utforsk bildebøkerOppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Skriv: En skummel fortelling
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Skriv: En skummel fortellingLæringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Hva husker du?Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.
-
Møt en forfatter
Targets
Artikkel
Lag et intervjuTenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?
-
Utforsk lesestrategier
Fabel 5–7
Læringsløp
Utforsk lesestrategierOppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 . Oppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 .
-
Skjønnlitterære tekster
Fabel 5–7
Artikkel
En dagbokroman: SeptemberLes utdraget fra En pingles dagbok av Jeff Kinney og arbeid med oppgaver til teksten. Dagbokromaner er skjønnlitterære romaner som forfattere har skrevet og tegnet. Det betyr at bøkene har historier som er oppdiktet. Noen dagbokromaner inneholder også fakta og er skrevet for å informere. Nedenfor kan du lese et utdrag fra den skjønnlitterære dagbokromanen En pingles dagbok skrevet av Jeff Kinney. Her møter du Greg som skriver om noe av det han tenker på og opplever på skolen og i fritiden. Forfatteren Jeff Kinney bruker gjerne overdrivelser og humor, enkle illustrasjoner og hendelser man kan kjenne seg igjen i.
-
Samenes nasjonaldag
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Samisk språkLes og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .
-
Samenes nasjonaldag
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
SamiskLes og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .
-
Den vesle bygda som glømte at det var jul
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Den vesle bygda som glømte at det var julElevene leser og arbeider med oppgaver til julefortellingen "Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen. Elevene skriver også sin egen julefortelling og lager en filmtrailer.
-
Julestemning
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Utforsk juletradisjonerElevene velger en juletradisjon de vil utforske, skriver informasjonen de finner og presenterer denne for klassen.
-
Julestemning
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Bak kokosmakroner!Elevene lærer å bake kokosmakroner gjennom å se en film og lese en oppskrift.
-
Julestemning
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Den vesle jenta med svovelstikkeneElevene leser eventyret "Den vesle jenta med svovelstikkene" og arbeider med oppgaver til teksten.
-
Svensk og dansk
Fabel 5–7
Artikkel
Møt Signe fra Sverige!Hva kan du om nabolandet vårt Sverige? Og har du noen gang hørt noen snakke svensk? I denne delen skal du bli bedre kjent med Signe, som bor i Jämtland i Sverige. Først skal du få se en film der Signe forteller om seg selv. I filmen har hun også med seg en av sine beste venninner, Meja. Se filmen, og lytt nøye til det Signe og Meja forteller. Hva forstår du av det de sier?
-
Pålogget
Fabel 5–7
Artikkel
Din egen dagElevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag. Elevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag.
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Karate!Elevene leser en sammensatt tekst om karate og arbeider med oppgaver til teksten. Elevene leser en sammensatt tekst om karate og arbeider med oppgaver til teksten.
-
Svensk og dansk
Fabel 5–7
Artikkel
Møt Benedikte fra Danmark!Elevene blir kjent med nabospråket vårt dansk gjennom å se en film og lese et intervju med Benedikte fra Aalborg på dansk i Fabel 7 . Elevene blir kjent med nabospråket vårt dansk gjennom å se en film og lese et intervju med Benedikte fra Aalborg på dansk i Fabel 7 .
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Stem for barna!Elevene leser og arbeide med oppgaver til et leserinnlegg om klimasaken skrevet på nynorsk. Elevene leser og arbeide med oppgaver til et leserinnlegg om klimasaken skrevet på nynorsk.