Hopp til hovedinnhold

Søk

28 treff

  • Halloween

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Draw a monster

    Tegn og skriv om et monster til Halloween.

    Thumbnail.
  • Writing frames

    Quest 5–7

    Ressurs

    Free writing

    Skriveoppgave.

    Thumbnail.
  • Skriv: Dagbok

    Quest 1–4

    Læringsløp

    Skriv: Dagbok

    Læringsløpet "Skriv: Dagbok" i temaet "Vi er forskjellige".Læringsløpet "Skriv: Dagbok" i temaet "Vi er forskjellige".

    Thumbnail.
  • Et møte i lufta eller under vann

    Targets

    Læringsløp

    Et møte i lufta eller under vann

    Læringsløp i tema "Skriv fortellinger" i Fabel 6 . Elevene leser novellen "Eit nikk er nok" av Erna Osland og skriver sin egen fortelling om et møte under vann eller i lufta. Læringsløp i tema "Skriv fortellinger" i Fabel 6 . Elevene leser novellen "Eit nikk er nok" av Erna Osland og skriver sin egen fortelling om et møte under vann eller i lufta. 

  • Respons på skjønnlitterære tekster

    Targets

    Læringsløp

    Respons på skjønnlitterære tekster

    Elevene arbeider med respons på skjønnlitterære tekster gjennom å vurdere en fortelling, skrive egen fortelling og forbedre egen tekst i temaet "Lær å skrive tekster" i  Fabel 6 . Elevene arbeider med respons på skjønnlitterære tekster gjennom å vurdere en fortelling, skrive egen fortelling og forbedre egen tekst i temaet "Lær å skrive tekster" i  Fabel 6 . 

  • At the Doctor’s

    Momente 2

    Læringsløp

    Write about a time when you were ill

    Skriveoppgave om en gang man var syk.

    Thumbnail.
  • Writing frames

    Momente 2

    Ressurs

    Write about a time when you were ill

    Skriveoppgave om en gang man var syk.

    Thumbnail.
  • Respons på saktekster

    Targets

    Læringsløp

    Respons på saktekster

    Elevene arbeider med respons på saktekster gjennom å vurdere en turbeskrivelse, skrive egne turbeskrivelser og forbedre egne tekster i temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 . Elevene arbeider med respons på saktekster gjennom å vurdere en turbeskrivelse, skrive egne turbeskrivelser og forbedre egne tekster i temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 . 

  • Møt en forfatter

    Targets

    Artikkel

    Lag et intervju

    Tenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?

  • Et møte med dyr

    Targets

    Læringsløp

    Et møte med dyr

    I temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 skriver elevene et dikt eller en kort fortelling om et møte med dyr. I temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 skriver elevene et dikt eller en kort fortelling om et møte med dyr. 

  • Les saktekst

    Targets

    Artikkel

    Møt tollerne på kontrollstasjonen

    Elevene møter tollerne på kontrollstasjonen, og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 . Elevene møter tollerne på kontrollstasjonen, og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 . 

    Tollerfilm_Evert_Thumb.png
  • Les saktekst

    Targets

    Artikkel

    Møt tollerne på postterminalen

    Elevene møter tollere på postterminalen på Gardermoen og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 . Elevene møter tollere på postterminalen på Gardermoen og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 . 

    Tollerfilm_Runar_Thumb.png
  • Si meningen din

    Targets

    Artikkel

    Hva kan Selma og Semir gjøre?

    Elevene møter Selma og Semir som begge to er i ulike situasjoner der de ønsker å overbevise andre om meningen sin. Elevene leser om situasjonene og kommer med forslag til løsninger. Elevene møter Selma og Semir som begge to er i ulike situasjoner der de ønsker å overbevise andre om meningen sin. Elevene leser om situasjonene og kommer med forslag til løsninger. 

  • Skap flyt og sammenheng

    Targets

    Læringsløp

    Skap flyt og sammenheng

    Har du noen gang tenkt over hva som skaper sammenheng i en tekst? Hva får en tekst til å flyte godt? Har du noen gang tenkt over hva som skaper sammenheng i en tekst? Hva får en tekst til å flyte godt? 

  • Short writing

    Quest 5–7

    Ressurs

  • Beach Cleanup Day

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Make a slogan

    Kreativ oppgave hvor elevene skal lage slagord for å hjelpe til å ta vare på naturen.

    Thumbnail.
  • Write: Identity Card

    Momente 2

    Læringsløp

    Free writing

    Skriveoppgave.

    Thumbnail.
  • Les saktekst

    Targets

    Artikkel

    Møt tollerne på flyplassen

    Elevene møter tollere på Gardermoen flyplass og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 .Elevene møter tollere på Gardermoen flyplass og arbeider med oppgaver til filmen i temaet "Les saktekst" i Fabel 7 .

    Tollerfilm_StåleLine_Thumb.png
  • My Quest

    Quest 1–4

    Læringsløp

    My Quest

    Læringsløpet "My Quest" i temaet "In Town".Læringsløpet "My Quest" i temaet "In Town".

    Thumbnail.
  • Si meningen din

    Targets

    Artikkel

    Retorikk

    Elevene lærer om retorikk og de tre retoriske virkemidlene: etos, patos og logos. De velger også en påstand og skriver argumenter for påstanden de har valgt ved hjelp av etos, patos og logos.Elevene lærer om retorikk og de tre retoriske virkemidlene: etos, patos og logos. De velger også en påstand og skriver argumenter for påstanden de har valgt ved hjelp av etos, patos og logos.