Fag
- Samfunnsfag (56)
- Engelsk (54)
- Naturfag (49)
- Norsk (37)
- KRLE (11)
- Tverrfaglig (11)
- Spansk (10)
- Tysk (4)
- Matematikk (3)
- Helse- og oppvekstfag (1)
- Sosialkunnskap (1)
Trinn
- 5. trinn (179)
- 6. trinn (179)
- 7. trinn (179)
- 1. trinn (30)
- 2. trinn (30)
- 3. trinn (30)
- 4. trinn (29)
- 10. trinn (4)
- 8. trinn (4)
- 9. trinn (4)
- Vg1 (1)
Forfatter
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (217)
- Livsmestring (203)
- folkehelse og livsmestring (150)
- bærekraftig utvikling (136)
- utforsk (136)
- Engelsk (128)
- norsk (128)
- engelskspråklige land (123)
- skrive (119)
- utskrift (117)
- English speaking countries (116)
- Folkehelse og livsmeistring (109)
- elevark (109)
- pdf (106)
- lyrikk (105)
204 treff
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
Spin the Noun Wheel - It Is a ...Lykkehjul med substantivLykkehjul med substantiv
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Konflikthåndtering – å søke etter løsningerFlere måter å løse en konflikt på. En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder.En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.
-
It Is Getting Dark
Quest 1–4
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
NounsTekst om substantiv
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
Fill in the Missing NounsOppgave om substantiv
-
Halloween
Quest 1–4
Læringsløp
Who Did They Meet?Halloweenoppgave
-
Halloween
Quest 1–4
Læringsløp
Halloween MysteryHalloweenoppgaver
-
Facts
Quest 1–4
Artikkel
HalloweenTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kan Norge hjelpe mennesker på flukt?Norge bidrar til å løse utfordringer ved å gi folk på flukt beskyttelse her. Politikerne bestemmer hvor mange Norge skal gi beskyttelse til. Dette er en del av Norges nasjonale flyktningpolitikk. Men det er kommunene som skal sørge for at flyktninger får et hjem og har det godt der de bor. Dermed skjer viktig arbeid lokalt.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
BærekraftsmodellenGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Find out
Quest 5–7
Artikkel
Find other LEGO RecordsChoose at least two records and answer these questions: What is the record? When was the record set? Which sources did you use? Are the sources good or bad? Why? Tell a partner about the LEGO records you found.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Forstå sammenhengenGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Landskapets hemmeligheter
Solaris 5–7
Artikkel
Hvordan ble landskapet der jeg bor til?Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
BlomsterbukettenForsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.Forsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.
-
Utforsk bildebøker
Fabel 5–7
Læringsløp
Utforsk bildebøkerOppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .
-
The Native Americans
Quest 5–7
Læringsløp
The Native AmericansLæringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Bærekraftig utvikling: Sosiale forholdGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Min læring
Fabel 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp i temaet "Hva sier du?"Læringsløp i temaet "Hva sier du?"
-
Listen, talk and read
Quest 1–4
Læringsløp
Listen, talk and readI dette læringsløpet skal du: bruke ord og fraser om dyr til å snakke sammen gjøre lytteoppgaver lese og lytte til et barnerim lære et engelsk uttrykkI dette læringsløpet skal du: bruke ord og fraser om dyr til å snakke sammen gjøre lytteoppgaver lese og lytte til et barnerim lære et engelsk uttrykk