Fag
- Samfunnsfag (37)
- Engelsk (18)
- Norsk (9)
- KRLE (5)
- Tverrfaglig (5)
- Helse- og oppvekstfag (1)
- Sosialkunnskap (1)
- Spansk (1)
Trinn
- 5. trinn (52)
- 6. trinn (52)
- 7. trinn (52)
- 1. trinn (22)
- 2. trinn (22)
- 3. trinn (22)
- 4. trinn (22)
- 10. trinn (1)
- 8. trinn (1)
- 9. trinn (1)
- Vg1 (1)
Forfatter
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (217)
- Livsmestring (203)
- folkehelse og livsmestring (150)
- bærekraftig utvikling (136)
- utforsk (136)
- Engelsk (128)
- norsk (128)
- engelskspråklige land (123)
- skrive (119)
- utskrift (117)
- English speaking countries (116)
- Folkehelse og livsmeistring (109)
- elevark (109)
- pdf (106)
- lyrikk (105)
75 treff
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
Spin the Noun Wheel - It Is a ...Lykkehjul med substantivLykkehjul med substantiv
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Konflikthåndtering – å søke etter løsningerFlere måter å løse en konflikt på. En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder.En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.
-
It Is Getting Dark
Quest 1–4
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
NounsTekst om substantiv
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
Fill in the Missing NounsOppgave om substantiv
-
Halloween
Quest 1–4
Læringsløp
Who Did They Meet?Halloweenoppgave
-
Facts
Quest 1–4
Artikkel
HalloweenTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
BærekraftsmodellenGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Forstå sammenhengenGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Bærekraftig utvikling: Sosiale forholdGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Min læring
Fabel 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp i temaet "Hva sier du?"Læringsløp i temaet "Hva sier du?"
-
Listen, talk and read
Quest 1–4
Læringsløp
Listen, talk and readI dette læringsløpet skal du: bruke ord og fraser om dyr til å snakke sammen gjøre lytteoppgaver lese og lytte til et barnerim lære et engelsk uttrykkI dette læringsløpet skal du: bruke ord og fraser om dyr til å snakke sammen gjøre lytteoppgaver lese og lytte til et barnerim lære et engelsk uttrykk
-
Films
Quest 1–4
Artikkel
Halloween – FilmFilm
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Fortsett å drømme!Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke.
-
Halloween
Quest 1–4
Læringsløp
Bus StopSamtalestarter
-
Påvirket
Arena 5–7
Artikkel
Bare være meg selv?Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten. Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten.
-
Ressurser
Aschehoug univers
Artikkel
Bærekraftig utvikling: ØkonomiGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Påvirket
Arena 5–7
Artikkel
Bærekraftig utviklingGjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen. Gjennom et eksempel fra klesindustrien, lærer elevene om bærekraftsmodellen; klima og miljø, sosiale forhold og økonomi. Elevene reflekterer over hvordan vi som forbrukere kan bidra til en bærekraftig utvikling, samt lager en presentasjon om et av områdene innen bærekraftsmodellen.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
"Grenseløst!"Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.