Fag
- Norsk (153)
- Engelsk (10)
- Tverrfaglig (7)
- Matematikk (5)
- Sosialkunnskap (5)
- Spansk (2)
- Mat og helse (1)
- Tysk (1)
Trinn
- 10. trinn (109)
- 8. trinn (109)
- 9. trinn (109)
- Vg1 (73)
- Vg2 (73)
- Vg3 (73)
- 5. trinn (64)
- 6. trinn (64)
- 7. trinn (64)
- 1. trinn (57)
- 2. trinn (57)
- 3. trinn (57)
- 4. trinn (55)
Forfatter
Nøkkelord
164 treff
-
Fortell med ord og lyd
Fabel 8–10
Artikkel
Å fortelle med lydHva er musikk? Enkelt forklart kan vi si at musikk er en kunstform som bruker lyd.
-
Skriv om en ny superhelt
Fabel 1–4
Læringsløp
Skriv om en ny superheltLæringsløp om en superheltLæringsløp om en superhelt
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Skrive
Fabel 1–4
Læringsløp
SkriveVi øver på å skrive.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Lytt til ord og lyd
Fabel 8–10
Artikkel
FavorittdiktHar du et favorittdikt, et dikt som treffer deg?
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Les nordisk
Fabel 8–10
Artikkel
Ja visst gör det ontHva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.