Fag
- Norsk (110)
- Engelsk (55)
- Naturfag (46)
- Samfunnsfag (31)
- Spansk (11)
- Tysk (8)
- KRLE (5)
- Matematikk (5)
- Tverrfaglig (3)
- Religion og etikk (1)
- Sosialkunnskap (1)
Trinn
Forfatter
Nøkkelord
- engelskspråklige land (38)
- English speaking countries (35)
- folkehelse og livsmestring (29)
- Engelsk (28)
- UK (28)
- Storbritannia (25)
- rød tekst (21)
- bærekraftig utvikling (18)
- language work (18)
- demokrati og medborgerskap (17)
- språklæring (17)
- Livet på jorda (16)
- kropp og helse (15)
- viktige ord (14)
- body (13)
19 treff
-
Les om kjærlighet
Scope 1–2
Artikkel
ElskGal av forelskelse? Det kan i alle fall virke som om jeg-personen i diktet «Elsk» er intenst opptatt av en viss gutt og makter å tenke på lite annet, akkurat slik det er når en er himmelstormende forelsket. Les diktet, hør på opplesningen, og lytt også på Valkyrien Allstars musikalske tolking av det samme diktet. «All you need is love» – men noen ganger kan kjærlighet også være skikkelig fælt.
-
Fagtekster
Gente 8–10
Artikkel
Ville vekster til nytteArtikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Australia's Great Barrier Reef
Momente 2
Læringsløp
Australia's Great Barrier ReefLæringsløp om korallrevet The Great Barrier Reef.Læringsløp om korallrevet The Great Barrier Reef.
-
Jorda som system
Gente 8–10
Læringsløp
Jorda som systemLæringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.
-
Mars – den røde planeten
Gente 8–10
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .
-
Rainforest Questions and Answers
Momente 2
Læringsløp
Rainforest Questions and AnswersLæringsløp om regnskogen. Elevene utforsker temaet gjennom tekster og oppgaver. De stiller og svarer på spørsmål.Læringsløp om regnskogen. Elevene utforsker temaet gjennom tekster og oppgaver. De stiller og svarer på spørsmål.
-
Menneskenes systemer
Gente 8–10
Læringsløp
Menneskenes systemerLæringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Tell Us about TellusLearn about the water cycle.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Reduce, Reuse and Recycle
Momente 2
Læringsløp
Reduce, Reuse and Recycle ChecklistSpråkaktivitet knyttet til temaet reduce, reuse og recycling.
-
March, April
Momente 2
Video
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Intro – Tell Us about Tellus
Momente 2
Læringsløp
Intro – Tell Us about TellusIntroduksjon til Tell Us about Tellus .Introduksjon til Tell Us about Tellus .
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Hva skjedde?Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Årsak og virkningUtdragene nedenfor er hentet fra forskjellige steder i temaet Systemene i og rundt oss . Hva beskriver i setningene, og hva beskriver ? Snakk sammen om utdragene i klassen.
-
Innhold
Gente 8–10
Artikkel
Dag snakker om bevaring av biologisk mangfold i nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om hvordan vi kan ta vare på det biologiske mangfoldet i nordområdene.
-
Reduce, Reuse and Recycle
Momente 2
Læringsløp
Reduce, Reuse, Recycle TipsEn tekst om hvordan man kan redusere forbruket og gjenbruke og resirkulere ting.En tekst om hvordan man kan redusere forbruket og gjenbruke og resirkulere ting.