Hopp til hovedinnhold

Søk

52 treff

  • 3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)

    Naturfag Påbygging

    Video

  • Nok til alle, for alltid

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Nok til alle, for alltid

    Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.

    To gutter og to jenter leker sammen oppe i en vogn med hjul.
  • Dyreliv i nord

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Dyreliv i nord

    Elevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver. Elevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver. 

    Dyre og planteliv_thumb.png
  • Oppstart - Tingene rundt oss

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart - Tingene rundt oss

    Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.

    Thumbnail.
  • Oppstart – Sola og planetene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Sola og planetene

    Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .

    Jente i romskip på vei ut i verdensrommet. Ser månen og en romstasjon. Skimter jorda.
  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Snakke matte

    Denne typen oppgave kan passe til mange ulike temaer.

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Lek «Jakten på …»

    Når dere har lært et nytt begrep innen for eksempel geometri, er det nyttig å leke «Jakten på …» 

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Dagens tall

    Tallenes egenskaper er det lurt å arbeide kontinuerlig med gjennom hele året.

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Lag egne spill

    Denne typen oppgave kan passe til flere ulike temaer.

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Hva er oppgaven til svaret?

    Denne typen oppgaver kan passe i mange ulike sammenhenger.

  • Fagtekster

    Gente 8–10

    Artikkel

    Ville vekster til nytte

    Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.

    Blåbær og blåbærris.
  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Lek «Telefon fra det ytre rom»

    Hvordan ville du forklare en som aldri har hørt om divisjon, hva divisjon er? Eller forklare hvordan en trekant ser ut, uten å kunne tegne den.

  • Biologisk mangfold i nordområdene

    Gente 8–10

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. 

    Bærekraftig utvikling_thumb.png
  • Jorda som system

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Jorda som system

    Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.

  • Mars – den røde planeten

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Mars – den røde planeten

    Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .

  • Menneskenes systemer

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Menneskenes systemer

    Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.

  • Ulike leveområder

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Ulike leveområder

    Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.

  • Livet rundt oss

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Livet rundt oss

    Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.

    Viser fordelingen av organismer på jordkloden.