Fag
Trinn
- 1. trinn (250)
- 2. trinn (250)
- 3. trinn (250)
- 4. trinn (250)
- 5. trinn (114)
- 6. trinn (114)
- 7. trinn (114)
- 10. trinn (85)
- 8. trinn (85)
- 9. trinn (85)
Forfatter
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (217)
- Livsmestring (203)
- folkehelse og livsmestring (150)
- bærekraftig utvikling (136)
- utforsk (136)
- Engelsk (128)
- norsk (128)
- engelskspråklige land (123)
- skrive (119)
- utskrift (117)
- English speaking countries (116)
- Folkehelse og livsmeistring (109)
- elevark (109)
- pdf (106)
- lyrikk (105)
337 treff
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Nouns
Quest 1–4
Læringsløp
Spin the Noun Wheel - It Is a ...Lykkehjul med substantivLykkehjul med substantiv
-
Aschehoug univers
Artikkel
Engelsk 8–10Stages skaper et aktivt klasserom med samarbeid, samtaler og kreativ skriving på engelsk.
-
Intro – A Day in My Life
Quest 1–4
Læringsløp
Hop on Board!Startside til læringsløpet A Day in My Life
-
Quest 1–4
Quest 1–4
Artikkel
Shake BreaksTa en pause med Markus Bailey og Shake breaks! Ta en pause med Markus Bailey og Shake breaks!
-
Halloween
Gente 8–10
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Årsplaner til fagfornyelsen 8.–10.Klar til å starte planleggingen av neste skoleår? Her er årsplanene til fagfornyelsen for Fabel , Matemagisk , Stages , Arena, Store spørsmål, Solaris, Salut, Gente og Leute.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 14: En reise i språketHvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10 handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale.
-
My Quest
Quest 1–4
Læringsløp
My QuestLæringsløp som avslutter arbeodet med temaet SpringtimeLæringsløp som avslutter arbeodet med temaet Springtime
-
My Quest
Quest 1–4
Læringsløp
My QuestLæringsløp som avslutter temaet "At the Zoo"Læringsløp som avslutter temaet "At the Zoo"
-
My Quest
Quest 1–4
Læringsløp
My QuestTekster og oppgaver til Big, Bigger, BiggestTekster og oppgaver til Big, Bigger, Biggest
-
My Quest
Quest 1–4
Læringsløp
My QuestLæringsløp i temaet "It Is Getting Dark"Læringsløp i temaet "It Is Getting Dark"
-
Fag, A4, farger
Papir+
Artikkel
Samfunnsfag, A4, fargerForsider til kladdebøker Noen arbeidsbøker/kladdebøker er det alltid greit å tilgjengelig for elevene. Ulempen med dem er at de er så like. Da er det fort gjort å få med seg feil bok. Her finner du derfor forskjellige forsider som elevene kan lime på alle slags typer arbeidsbøker. Du kan velge mellom A4 og A5, mellom ulike fag og aktiviteter og mellom ferdig fargelagte og dem til egen fargelegging. Og skulle du ikke finne noen som passer ditt formål, kan du bruke dem som inspirasjon til at klassen lager sine egne forsider.
-
Autumn
Quest 1–4
Læringsløp
Odd Sound outOppgave, lytt og velgOppgave, lytt og velg
-
Fiction
Gente 8–10
Artikkel
On the Way to SchoolTekst til temaet A Day in My LifeTekst til temaet A Day in My Life
-
Spare Time
Quest 1–4
Læringsløp
Spare TimeLæringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life
-
Verbs
Quest 1–4
Læringsløp
VerbsLæringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life
-
Verbs
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!What do you do every day?