Fag
Trinn
Nøkkelord
23 treff
-
Dyreliv i nord
Solaris 5–7
Læringsløp
Dyreliv i nordElevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver. Elevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .
-
Ulike leveområder
Solaris 5–7
Læringsløp
Ulike leveområderEt læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Dag snakker om nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om nordområdene og hvorfor de er viktige.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Dag snakker om næringskjeder i nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om næringskjeder i nordområdene.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Pia snakker om havetMøt Pia Ve Dahlen. Hun er marinbiolog og elsker å snakke om livet i havet. I denne filmen snakker hun om hvorfor vi snakker om havet som matfat, hvordan vi kan ta vare på alle artene som lever der og hvorfor det er viktig.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 .
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Dag snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om hva som truer det biologiske mangfoldet i nordområdene.
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Svalbard
Solaris 5–7
Læringsløp
SvalbardGjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.
-
Biologisk mangfold er truet
Solaris 5–7
Læringsløp
Biologisk mangfold er truetEt læringsløp om hvorfor biologisk mangfold er viktig og hva som truer det biologiske mangfoldet. Elevene skal også komme med forslag på tiltak de kan gjøre for å bevare det biologiske mangfoldet i eget nærmiljø. Et læringsløp om hvorfor biologisk mangfold er viktig og hva som truer det biologiske mangfoldet. Elevene skal også komme med forslag på tiltak de kan gjøre for å bevare det biologiske mangfoldet i eget nærmiljø.
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Livet i Barentshavet
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet i BarentshavetEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Pia snakker om sin favorittartMøt Pia Ve Dahlen. Hun er marinbiolog og elsker å snakke om livet i havet. I denne filmen snakker hun om sine favorittarter i havet.