Fag
- Naturfag (81)
- Samfunnsfag (57)
- Engelsk (43)
- Spansk (25)
- Tysk (20)
- Matematikk (9)
- Tverrfaglig (8)
- Norsk (6)
- KRLE (3)
- Kroppsøving (1)
- Mat og helse (1)
Trinn
- 5. trinn (90)
- 6. trinn (90)
- 7. trinn (90)
- 1. trinn (10)
- 2. trinn (10)
- 3. trinn (10)
- 4. trinn (10)
- 10. trinn (6)
- 8. trinn (6)
- 9. trinn (6)
Nøkkelord
92 treff
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
Kjønnsorganer
Solaris 5–7
Læringsløp
KjønnsorganerLæringsløp om kjønnsorganenes oppgaver og indre og ytre kjønnsorgan hos jenter og gutter.Læringsløp om kjønnsorganenes oppgaver og indre og ytre kjønnsorgan hos jenter og gutter.
-
Alle må ha vann!
Solaris 1–4
Læringsløp
Alle må ha vann!Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.
-
Innhold
Gente 8–10
Video
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Give Your OpinionModelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Virveldyr
Gente 8–10
Artikkel
PattedyrArtikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.Artikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.
-
Kjennetegn på liv
Gente 8–10
Artikkel
Hva kjennetegner liv?En liste med kjennetegn på at noe er levende. Elevene skal sammenligne disse kjennetegnene med kjennetegnene de selv kom fram til på sine egne lister i Hva er liv?En liste med kjennetegn på at noe er levende. Elevene skal sammenligne disse kjennetegnene med kjennetegnene de selv kom fram til på sine egne lister i Hva er liv?
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
FrøspredningLag en tabell og finn ut om de ulike plantene i aktiviteten.
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Ville vekster
Solaris 5–7
Artikkel
Ville vekster til nytteArtikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.
-
Leddormer
Solaris 5–7
Læringsløp
LeddormerI dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Leddormer, en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Leddormer, en dyregruppe av virvelløse dyr.
-
Psykiske forandringer
Gente 8–10
Læringsløp
Psykiske forandringerLæringsløp om psykiske forandringer i puberteten.Læringsløp om psykiske forandringer i puberteten.
-
Kroppen forandrer seg
Gente 8–10
Læringsløp
Kroppen forandrer segArtikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten. Artikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten.
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Sortering av dyr
Solaris 5–7
Læringsløp
Sammenlikne dyreneUtforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.Utforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .