Fag
- Norsk (227)
- Engelsk (109)
- Matematikk (103)
- Sosialkunnskap (22)
- KRLE (7)
- Samfunnsfag (6)
- Tverrfaglig (6)
Trinn
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (61)
- Folkehelse og livsmeistring (57)
- folkehelse og livsmestring (57)
- reflektere (39)
- samtale (38)
- demokrati og medborgarskap (33)
- bærekraftig utvikling (31)
- skrive (26)
- utforsk (25)
- kildekritikk (21)
- demokratiforståelse og deltagelse (20)
- fordommer (20)
- utforske (20)
- Ytringsfrihet (19)
- norsk (19)
28 treff
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp om eventyrLæringsløp om eventyr
-
Bli en språkforsker
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Sammenlikne diktSammenlikning av samme dikt på norsk og dansk.Sammenlikning av samme dikt på norsk og dansk.
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi er forskjellige".Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi er forskjellige".
-
På scenen
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
SkuespillTa stilling til påstander om skuespill.Ta stilling til påstander om skuespill.
-
Hekta på serier
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
LesingTa stilling til påstander om lesing.Ta stilling til påstander om lesing.
-
Skriv!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
SkrivingTa stilling til påstander om skriving.Ta stilling til påstander om skriving.
-
Tekstbank
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
HåndbokaLesetekst om superhelterLesetekst om superhelter
-
Les dikt om sommer
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
Les dikt om sommerLæringsløp i Mot sommerLæringsløp i Mot sommer
-
Påvirket
Arena 5–7
Artikkel
Alltid pålogget?Elevene reflekterer over hvordan bruk av sosiale medier kan påvirke oss både positivt og negativt. De snakker sammen om det de leser, og tar stilling til ulike påstander om sosiale medier. Elevene reflekterer over hvordan bruk av sosiale medier kan påvirke oss både positivt og negativt. De snakker sammen om det de leser, og tar stilling til ulike påstander om sosiale medier.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
Hvordan kan jeg vite hvor grensene mine går?Elevene reflekterer rundt hvordan de kan kjenne hvor deres egne grenser går. De tar stilling til en rekke påstander med mål om å bli bedre kjent med hva som føles greit og ikke for dem selv. Elevene reflekterer rundt hvordan de kan kjenne hvor deres egne grenser går. De tar stilling til en rekke påstander med mål om å bli bedre kjent med hva som føles greit og ikke for dem selv.
-
Lær om: Verb
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
Lær om: VerbLæringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"
-
Ord som dro, og ord som kom
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
I Norge har vi hatt ulike språkEnkel fagtekst om norsk språkhistorie.Enkel fagtekst om norsk språkhistorie.
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartOppstart til temaet superhelterOppstart til temaet superhelter
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp i temaet "Språket vårt".Læringsløp i temaet "Språket vårt".
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Ut på tur".Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Ut på tur".
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp i temaet "Hva sier du?"Læringsløp i temaet "Hva sier du?"
-
En hemmelig skatt
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
En hemmelig skattLæringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp i temaet "Bli en havekspert!"Læringsløp i temaet "Bli en havekspert!"
-
Gutten som kappåt med trollet
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
Gutten som kappåt med trolletLæringsløp om eventyrLæringsløp om eventyr