18 treff
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Siddharta blir en BuddhaTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Mayla
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MaylaLæringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Buddhistisk tempel
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Buddhistisk tempelLæringsløp i temaet "Hellige hus".Læringsløp i temaet "Hellige hus".
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Mange guderLæringsløp om polyteisme.Læringsløp om polyteisme.
-
Oppstart – Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Høytider og merkedagerLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Leve sammenOppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Fabel 8–10
Læringsløp
Opplæring i tempeletArtikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i buddhismen.Artikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i buddhismen.
-
Mangfold i religionene
Fabel 8–10
Artikkel
Mangfold i buddhismenVi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.Vi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.
-
Praksis og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Praksis og etikk i buddhismeArtikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til praksis og etikk i buddhismen.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til praksis og etikk i buddhismen.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Død i buddhismenArtikkel med utforskende oppgaver knyttet til død buddhismen.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til død buddhismen.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Hva er menneskerettigheter?Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.
-
Hva tror du på?
Fabel 8–10
Artikkel
Nanthaket er buddhistLes intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Bodh GayaArtikkel og oppgaver om Bodh Gaya, det viktigste pilegrimsstedet for buddhister. Artikkel og oppgaver om Bodh Gaya, det viktigste pilegrimsstedet for buddhister.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Verdensbildet i buddhismenArtikkel med utforskende oppgaver knyttet til verdensbildet i buddhismen.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til verdensbildet i buddhismen.