Hopp til hovedinnhold

Søk

44 treff

  • Saktekster

    Fabel 5–7

    Artikkel

    =Oslo åpner for flere stemmer

    Elevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring. 

    =Oslo_thumb.png
  • Utforsk bildebøker

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Utforsk bildebøker

    Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i  Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i  Fabel 6 . 

  • Terminprøve høst 2020

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve høst 2020

    om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag

  • Terminprøve vår 2021

    Terminprøver

    Læringsløp

    Banksy - The Secret Street Artist

    Banksy is the pseudonym of a British street artist. No one knows who he really is. His artwork can pop up anywhere, overnight.

  • Utforsk meninger

    Targets

    Læringsløp

    Utforsk meninger

    Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Si meningen din!" i  Fabel 7 .Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Si meningen din!" i  Fabel 7 .

  • Dialekter

    Fabel 5–7

    Artikkel

    Lag dialektfilm!

    Elevene lager film om egen dialekt.Elevene lager film om egen dialekt.

  • Utforsk lesestrategier

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Utforsk lesestrategier

    Oppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i  Fabel 7 . Oppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i  Fabel 7 . 

  • Terminprøve vår 2021

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve vår 2021

    Om å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter segOm å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter seg

  • Fagstoff

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Litterær tekst

  • Delta

    Targets

    Artikkel

    Å høre til i ulike fellesskap

    Elevene arbeider med begrepene fellesskap og samfunn, tar stilling til påstander og samarbeider om å lage sitt eget samfunn med rettigheter, plikter og ansvar.Elevene arbeider med begrepene fellesskap og samfunn, tar stilling til påstander og samarbeider om å lage sitt eget samfunn med rettigheter, plikter og ansvar.

  • Delta

    Fabel 5–7

    Artikkel

    Lag podkast om en frivillig organisasjon

    Elevene samarbeider om å lage en podkast om en frivillig organisasjon.Elevene samarbeider om å lage en podkast om en frivillig organisasjon.

  • Utforsk et tema

    Targets

    Læringsløp

    Utforsk et tema

    Hva interesserer og engasjerer deg? I temaet "Fordyp deg - les og skriv" skal du få undersøke et tema du velger helt selv. Du skal skrive en fordypningsoppgave om temaet, og om du ønsker det kan du også lage en film!  For å hjelpe deg med å velge tema for oppgaven din, skal du først lese og arbeide med to saker som kan inspirere deg til å velge tema. For hvor kommer egentlig skatesporten fra, og hvordan er det å jobbe som politietterforsker? I dette læringsløpet skal du forberede deg på arbeid med temaet. Hva interesserer og engasjerer deg? I temaet "Fordyp deg - les og skriv" skal du få undersøke et tema du velger helt selv. Du skal skrive en fordypningsoppgave om temaet, og om du ønsker det kan du også lage en film!  For å hjelpe deg med å velge tema for oppgaven din, skal du først lese og arbeide med to saker som kan inspirere deg til å velge tema. For hvor kommer egentlig skatesporten fra, og hvordan er det å jobbe som politietterforsker? I dette læringsløpet skal du forberede deg på arbeid med temaet. 

  • Saktekster

    Targets

    Artikkel

    Stem for barna!

    Elevene leser og arbeide med oppgaver til et leserinnlegg om klimasaken skrevet på nynorsk. Elevene leser og arbeide med oppgaver til et leserinnlegg om klimasaken skrevet på nynorsk. 

    En oljeplattform ute i havet. Været er stille og fint akkurat nå.
  • Skjønnlitterære tekster

    Targets

    Artikkel

    Grimaser

    Elevene leser og lytter til sangen "Grimaser (Idiomer for idioter)" av Kristoffer Cezinando Karlsen, og arbeider med oppgaver til sangen. 

  • Skjønnlitterære tekster

    Targets

    Artikkel

    Langt å gå

    Elevene leser og lytter til sangen "Langt å gå" av Klovner i kamp, og arbeider med oppgaver til sangen. 

  • Utforsk dialekter

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Hva hører du?

    Se videoene og finn ut mer om dialektene i Norge. Hva legger du merke til?

  • Utforsk skjønnlitteratur

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Utforsk skjønnlitteratur

    Oppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les skjønnlitteratur" i  Fabel 7 . Oppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les skjønnlitteratur" i  Fabel 7 . 

  • Utforsk litterær samtale

    Targets

    Læringsløp

    Utforsk litterær samtale

    Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Litterær samtale" i  Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Litterær samtale" i  Fabel 6 . 

  • Utforsk en forfatters arbeid

    Targets

    Læringsløp

    Utforsk en forfatters arbeid

    Elevene utforsker hva de vet fra før og hva de skal lære i videre arbeid med temaet "Møt en forfatter". Elevene utforsker hva de vet fra før og hva de skal lære i videre arbeid med temaet "Møt en forfatter". 

  • Saktekster

    Targets

    Artikkel

    Frivillig i Speidaren

    Elevene leser et intervju med en jente som er aktiv i Speideren, og arbeider med oppgaver til teksten.Elevene leser et intervju med en jente som er aktiv i Speideren, og arbeider med oppgaver til teksten.