Hopp til hovedinnhold

Søk

20 treff

  • July, August

    Mat og helse 8–10

    Video

  • Høytider og merkedager

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Kailash feirer divali

    Tekst i temaet "Høytider og merkedager"Tekst i temaet "Høytider og merkedager"

  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Brahman

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    To menn sitter på hvert sitt teppe ute blant trærne.
  • Kailash

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Kailash

    Læringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"

  • Escape to Victory

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    Escape to Victory

    In this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and AmericanIn this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American

  • Liv og død

    Ganas 1–2

    Artikkel

    Verdensbildet i hinduismen

    Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.

    Stor statue av guden Shiva som mediterer.
  • Høytider i religionene

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Høytider i religionene

    Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.

  • Oppstart – Hva gjør vi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Hva gjør vi?

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Hinduistisk tempel

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hinduistisk tempel

    Læringsløp i temaet "Hellige hus".Læringsløp i temaet "Hellige hus".

  • Mange guder

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Mange guder

    Læringsløp om polyteisme.Læringsløp om polyteisme.

  • Oppstart – Høytider og merkedager

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Høytider og merkedager

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"

    En jente i bevegelse. Hun peker opp og frem.
  • Hva tror du på?

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Vithuran er hindu

    Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".

  • Religiøse tekster

    Store spørsmål 5-7

    Læringsløp

    Religiøse tekster

    Læringsløp om religiøse tekster i hinduismen og islam.Læringsløp om religiøse tekster i hinduismen og islam.

  • Liv og død

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Død i hinduismen

    Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til død hindusimen.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til død hindusimen.

    Rester av vedkubber i flammer. Rundt bålet er det pyntet med blomster.
  • Mangfold i religionene

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Mangfold i hinduismen

    Artikkel og oppgaver til refleksjon og samtale.Artikkel og oppgaver til refleksjon og samtale.

  • Hellige byer

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Varanasi

    Artikkel og oppgaver om Varanasi, en av hinduismens hellige byer. Artikkel og oppgaver om Varanasi, en av hinduismens hellige byer. 

  • Norge i dag

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Norge i dag

    Oppstart til temaet "Norge i dag" med fokus på diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Norge i dag" med fokus på diskusjon og begreper.

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Kan jeg si hva jeg vil?

    I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_2.png
  • Ta stilling!

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Les opp påstandene høyt i klassen og ta stilling til hver av dem!

    Ta stilling_thumb_2.png