Hopp til hovedinnhold

Søk

29 treff

  • Saktekster

    Fabel 5–7

    Artikkel

    =Oslo åpner for flere stemmer

    Elevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring. 

    =Oslo_thumb.png
  • Terminprøve høst 2020

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve høst 2020

    om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag

  • Terminprøve vår 2021

    Terminprøver

    Læringsløp

    Banksy - The Secret Street Artist

    Banksy is the pseudonym of a British street artist. No one knows who he really is. His artwork can pop up anywhere, overnight.

  • Films

    Momente 2

    Artikkel

    Who inspires you to make a difference?

    En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.

    1.8.png
  • Films

    Momente 2

    Artikkel

    Quest News - Nettiquette

    Watch a film about nettiquette.

  • People Need People

    Momente 2

    Læringsløp

    People Need People

    Læringsløp knyttet til innholdet i diktet People Need People av Benjamin Zephaniah.Læringsløp knyttet til innholdet i diktet People Need People av Benjamin Zephaniah.

    PeopleNeedPeople_Thumb.png
  • Terminprøve vår 2021

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve vår 2021

    Om å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter segOm å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter seg

  • Fagstoff

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Litterær tekst

  • Delta

    Targets

    Artikkel

    Å høre til i ulike fellesskap

    Elevene arbeider med begrepene fellesskap og samfunn, tar stilling til påstander og samarbeider om å lage sitt eget samfunn med rettigheter, plikter og ansvar.Elevene arbeider med begrepene fellesskap og samfunn, tar stilling til påstander og samarbeider om å lage sitt eget samfunn med rettigheter, plikter og ansvar.

  • Delta

    Fabel 5–7

    Artikkel

    Lag podkast om en frivillig organisasjon

    Elevene samarbeider om å lage en podkast om en frivillig organisasjon.Elevene samarbeider om å lage en podkast om en frivillig organisasjon.

  • Films

    Momente 2

    Artikkel

    How do you express your opinions?

    Film om å uttrykke meninger.

    1.4.png
  • The First Australians

    Momente 2

    Læringsløp

    The First Australians

    Et læringsløp knyttet til urbefolkningen i Australia.Et læringsløp knyttet til urbefolkningen i Australia.

  • Films

    Momente 2

    Artikkel

    How do you behave online?

    Film med barn som diskuterer nettvett.

    2.5.png
  • Films

    Momente 2

    Artikkel

    Is it okay to disagree with someone?

    Film om å være uenig om noe.

    1.5.png
  • Films

    Momente 2

    Artikkel

    What will you do to make a difference?

    En film om hvordan barn kan gjøre en forskjell?

    1.7.png
  • Films

    Momente 2

    Artikkel

  • May, June

    Momente 2

    Artikkel

    May Day

    Do most people go to school or work on 1 May in Norway? Why not?

    En illustrasjon som avbilder markeringen av arbeidernes dag 1. mai.
  • Saktekster

    Targets

    Artikkel

    Frivillig i Speidaren

    Elevene leser et intervju med en jente som er aktiv i Speideren, og arbeider med oppgaver til teksten.Elevene leser et intervju med en jente som er aktiv i Speideren, og arbeider med oppgaver til teksten.

  • Delta

    Targets

    Artikkel

    Verv medlemmer!

    Elevene samarbeider om å lage en film som har formål å verve medlemmer til en valgfri organisasjon. Elevene samarbeider om å lage en film som har formål å verve medlemmer til en valgfri organisasjon. 

  • Saktekster

    Targets

    Artikkel

    Frivillig i Skeiv Ungdom

    Elevene leser et intervju om det å jobbe frivillig i en organisasjon, og arbeider med oppgaver til teksten. De utforsker også bruk av direkte og indirekte tale i intervju. Elevene leser et intervju om det å jobbe frivillig i en organisasjon, og arbeider med oppgaver til teksten. De utforsker også bruk av direkte og indirekte tale i intervju.