79 treff
-
3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
Utforsk stoffer
Solaris 1–4
Læringsløp
Stoffer og egenskaperOppgave i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.Oppgave i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.
-
Utforsk stoffer
Solaris 1–4
Læringsløp
Vet dere om flere stoffer?Oppgaver i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.Oppgaver i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.
-
Utforsk stoffer
Solaris 1–4
Læringsløp
Utforsk stofferLæringsløpet "Utforsk stoffer" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Utforsk stoffer" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
Stoffer reagerer
Gente 8–10
Artikkel
Kjemiske reaksjoner er nyttigeUten stopper livet opp. Kjemiske reaksjoner får kroppen din til å vokse, tenke og bevege seg. Næringsstoffer i maten vi spiser, blir brutt ned og omdannet til nye stoffer ved hjelp av kjemiske reaksjoner i kroppen. Det gjør at kroppen kan bruke de nye stoffene til å bygge kroppen, og det er dette som gjør at vi vokser og får nye celler hele livet.
-
Luft i ballongene
Solaris 1–4
Læringsløp
Luft i ballongeneLæringsløpet "Luft i ballongene" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Luft i ballongene" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Hjemmelagde vulkaner
Solaris 1–4
Læringsløp
Hjemmelagde vulkanerLæringsløpet "Hjemmelagde vulkaner" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Hjemmelagde vulkaner" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Min læring" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Oppstart – Stoffer og blandinger
Solaris 1–4
Læringsløp
Oppstart – Stoffer og blandingerLæringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandingerLæringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Stoffer reagerer
Gente 8–10
Artikkel
Nye partiklerArtikkel om hva som skjer i en kjemisk reaksjon. Artikkel om hva som skjer i en kjemisk reaksjon.
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Ville vekster
Solaris 5–7
Artikkel
Ville vekster til nytteArtikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Dag snakker om nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om nordområdene og hvorfor de er viktige.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffer i forandring .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffer i forandring .
-
Ulike leveområder
Solaris 5–7
Læringsløp
Ulike leveområderEt læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.