Hopp til hovedinnhold

Søk

62 treff

  • 3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)

    Naturfag Påbygging

    Video

  • Nok til alle, for alltid

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Nok til alle, for alltid

    Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.

    To gutter og to jenter leker sammen oppe i en vogn med hjul.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Guru Gobind Singh og khalsaen

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    Mann med turban på hodet, armbånd og en kniv i beltet.
  • Ameek

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Ameek

    Læringsløpet "Ameek" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Ameek" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt som smiler.
  • Høytider og merkedager

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Ameek feirer bandi chor

    Tekst i temaet "Høytider og merkedager"Tekst i temaet "Høytider og merkedager"

  • Skattejakt

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Skattejakt

    Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.

  • Oppstart – Hva gjør vi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Hva gjør vi?

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Høytider i religionene

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Høytider i religionene

    Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.

  • Biologisk mangfold i nordområdene

    Gente 8–10

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. 

    Bærekraftig utvikling_thumb.png
  • Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.

  • Ville vekster

    Solaris 5–7

    Artikkel

    Ville vekster til nytte

    Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.

    Blåbær og blåbærris.
  • Livet rundt oss

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Livet rundt oss

    Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.

    Viser fordelingen av organismer på jordkloden.
  • Oppstart – Biologisk mangfold

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Biologisk mangfold

    Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .

    En kongeørn, en åtselbille og en løvetann.
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .

  • Innhold

    Solaris 5–7

    Artikkel

    Dag snakker om nordområdene

    Møt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om nordområdene og hvorfor de er viktige.

    Forside til filmen \"Dag snakker om nordområdene\".
  • Ulike leveområder

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Ulike leveområder

    Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.

  • Menneskenes systemer

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Menneskenes systemer

    Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 . 

  • Oppstart – Systemene i og rundt oss

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Systemene i og rundt oss

    Oppstartsløp til Systemene i og rundt oss .Oppstartsløp til Systemene i og rundt oss .

    Systemene i og rundt oss_thumb.png