Hopp til hovedinnhold

Søk

18 treff

  • Kropp og media

    Kroppsøving 8–10

    Artikkel

    Jeg hatet gym

    Skal jeg fortelle deg en hemmelighet?  Jeg hatet gym på skolen.  

    Camilla Lorentzen sitter i bikini på en benk og smiler.
  • Skattejakt

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Skattejakt

    Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.

  • Terminprøve høst 2020

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve høst 2020

    om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?

    I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?

  • Formler i regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Formler i regneark

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.

    Forside fornøyelsespark.
  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.

    Terrengølype.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: På biltur

    På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. 

    Thumbnail.
  • Bærekraft og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    God utdannelse

    Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs Bærekraftsmål 4: God utdannelse.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs Bærekraftsmål 4: God utdannelse.

  • Å regne med tid

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å regne med tid

    I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.

    Thumbnail.
  • Bli kjent med regneark

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Bli kjent med regneark

    I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.

    Thumbnail.
  • Klokka

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Klokka

    I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?

    Avganger på en flyplass.
  • Kalender

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Kalender

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål

    Thumbnail.
  • Jorda vår

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Jorda vår

    Oppstart til temaet "Jorda vår" med fokus på diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Jorda vår" med fokus på diskusjon og begreper.

  • Jorda vår

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofi, mennesket og natur

    Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til filosofi og økosofi.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til filosofi og økosofi.

  • Leve sammen

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Leve sammen

    Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?

  • Bærekraft og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Stoppe klimaendringer

    Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs bærekraftsmål 13: Stoppe klimaendringene. Elevene skriver et leserinnlegg om klimaendringer og klimarettferdighet.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs bærekraftsmål 13: Stoppe klimaendringene. Elevene skriver et leserinnlegg om klimaendringer og klimarettferdighet.

  • Sparing

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Sparing

    I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.

    Thumbnail.
  • Leve sammen

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Hva er menneskerettigheter?

    ​Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.​Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.