Fag
- Norsk (90)
- Tverrfaglig (27)
- Engelsk (21)
- Samfunnsfag (10)
- Matematikk (4)
- Mat og helse (2)
- Naturfag (2)
- Spansk (1)
Trinn
- 5. trinn (275)
- 6. trinn (275)
- 7. trinn (275)
- 10. trinn (145)
- 8. trinn (145)
- 9. trinn (145)
- 1. trinn (120)
- 2. trinn (120)
- 3. trinn (120)
- 4. trinn (120)
- Vg1 (3)
- Vg3 (2)
- Vg2 (1)
Nøkkelord
145 treff
-
March, April
Stages 8–10
Artikkel
Earth DayWhat can you do to take care of the Earth?
-
March, April
Stages 8–10
Video
-
May, June
Stages 8–10
Video
-
July, August
Stages 8–10
Artikkel
International Day of the World's Indigenous PeoplesWhat does indigenous people mean?
-
May, June
Stages 8–10
Video
-
March, April
Stages 8–10
Video
-
March, April
Stages 8–10
Artikkel
International Women's DayWhat do you know about this day?
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
January, February
Stages 8–10
Video
-
Les om det å vokse opp
Fabel 8–10
Artikkel
Alt jeg skylder deg er julingSkal jeg være helt ærlig, så finnes det ikke noe mer rensende enn å kjenne knyttneven treffe haka til en idiot. Ikke fordi jeg liker å skade andre. Heller ikke fordi jeg elsker å slåss. Men noen må ta igjen. Og jeg tar igjen med to knallharde never. Noen ganger et balltre. Jeg har fottøy med harde skotupper. Pannebrasken min er som en kanonkule. Blir du sprø av følelsene dine? Føler du deg rar og suveren på en gang? Les om det å vokse opp, så skjønner du at du ikke er alene.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
September, October
Stages 8–10
Video
-
July, August
Mat og helse 8–10
Video
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 14: En reise i språketHvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10 handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale.
-
Escape to Victory
Mat og helse 8–10
Læringsløp
Escape to VictoryIn this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and AmericanIn this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.