Hopp til hovedinnhold

Søk

26 treff

  • Verbs

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    What do you do every day?

    dobbeldekker buss
  • Intro – A Day in My Life

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Intro – A Day in My Life

    Læringsløp til temaet "A Day in My Life"Læringsløp til temaet "A Day in My Life"

    En gutt pakker skolesekken.
  • Going to School

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Going to School

    Læringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life

    En gutt løper til skolen. Han vinker og smiler.
  • Spare Time

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    What do you do in your spare time?

    Zoom løper til bussen.
  • My Quest

    Gente 8–10

    Læringsløp

    My Quest

    Læringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life

    Oppdrag
  • My Quest

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Match the Words

    Oppgave om ord

    Thumbnail.
  • Going to School

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    How do you get to school? Where do you go and who do you see?

  • My Quest

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    Samtalestarter til A Day in My Life

    dobbeldekker buss
  • Intro – A Day in My Life

    Gente 8–10

    Læringsløp

    A Day in My Life

    Oppgave til læringsløpet  A Day in My LifeOppgave til læringsløpet  A Day in My Life

  • Stoffer reagerer

    Gente 8–10

    Artikkel

    Kjemiske reaksjoner er nyttige

    Uten  stopper livet opp. Kjemiske reaksjoner får kroppen din til å vokse, tenke og bevege seg. Næringsstoffer i maten vi spiser, blir brutt ned og omdannet til nye stoffer ved hjelp av kjemiske reaksjoner i kroppen. Det gjør at kroppen kan bruke de nye stoffene til å bygge kroppen, og det er dette som gjør at vi vokser og får nye celler hele livet. 

  • På tavla

    Pasos

    Artikkel

    Sammendrag

    Jobber er viktige for enkeltpersoner og for samfunnet.

    En tenåringsjente som kikker på klær på et loppemarked.
  • På tavla

    Arena 8–10

    Artikkel

    Sammendrag

    Den kalde krigen var en periode med mye spenning mellom USA og Sovjetunionen og deres allierte.

    Sorthvittbilde av En naken jente og andre barn løper hylende og fortvilet ned en vei med soldater bak seg
  • På tavla

    Arena 8–10

    Artikkel

    Sammendrag

    Grunnloven av 1814 ga bare stemmerett til en liten del av befolkningen. Den industrielle revolusjonen førte til endringer som gjorde at stadig flere mennesker ble aktive deltakere i demokratiet. Folk fikk mer utdanning, begynte å lese aviser og slo seg sammen i organisasjoner. Kvinner kjempet for like rettigheter og fikk stemmerett i 1913. I dag har alle norske statsborgere over 18 år stemmerett, men mange velger å ikke bruke den. Netthets kan gjøre det vanskelig for folk å bruke ytringsfriheten i dag

  • Stoffer reagerer

    Gente 8–10

    Artikkel

    Nye partikler

    Artikkel om hva som skjer i en kjemisk reaksjon. Artikkel om hva som skjer i en kjemisk reaksjon. 

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Skyv og drag .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Skyv og drag .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffene i og rundt oss .