Hopp til hovedinnhold

Søk

34 treff

  • Terminprøve høst 2020

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve høst 2020

    om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag

  • Terminprøve vår 2021

    Terminprøver

    Læringsløp

    Alt jeg skylder deg er juling

    Skal jeg være helt ærlig, så finnes det ikke noe mer rensende enn å kjenne knyttneven treffe haka til en idiot. Ikke fordi jeg liker å skade andre. Heller ikke fordi jeg elsker å slåss. Men noen må ta igjen. Og jeg tar igjen med to knallharde never. Noen ganger et balltre. Jeg har fottøy med harde skotupper. Pannebrasken min er som en kanonkule.

    En tegning av en knyttet neve. Hvit hånd med sorte tykke streker mot rød bakgrunn
  • Kreative bokstaver

    Papir+

    Artikkel

    Bokstaven Ss

    Bokstaven S I bokstavinnlæringen er det fint å kunne benytte seg av kreative, taktile og multisensoriske arbeidsmåter. Her finner du enkle formingsaktiviteter til hver av de 29 bokstavene i alfabetet. Alt du trenger er fargestifter, saks og limstift. Mange av aktivitetene er dessuten rene fargeleggingsoppgaver.  Du finner bokmåls- og nynorskversjon i samme PDF.

    S for stjerne
  • Kreative bokstaver

    Papir+

    Artikkel

    Bokstaven Tt

    Bokstaven T I bokstavinnlæringen er det fint å kunne benytte seg av kreative, taktile og multisensoriske arbeidsmåter. Her finner du enkle formingsaktiviteter til hver av de 29 bokstavene i alfabetet. Alt du trenger er fargestifter, saks og limstift. Mange av aktivitetene er dessuten rene fargeleggingsoppgaver.  Du finner bokmåls- og nynorskversjon i samme PDF.

    T for T-skjorte
  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?

    I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?

  • Formler i regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Formler i regneark

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.

    Forside fornøyelsespark.
  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.

    Terrengølype.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: På biltur

    På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. 

    Thumbnail.
  • Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?

    Store spørsmål 5-7

    Læringsløp

    Lag en quiz

    Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.

  • Oppvekst

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Forklar ordene

    Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.

  • Desimaltall på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Desimaltall på tallinja

    Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.

    Thumbnail.
  • Å regne med tid

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å regne med tid

    I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.

    Thumbnail.
  • Bli kjent med regneark

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Bli kjent med regneark

    I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.

    Thumbnail.
  • Klokka

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Klokka

    I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?

    Avganger på en flyplass.
  • Kalender

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Kalender

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål

    Thumbnail.
  • Å si hva jeg mener

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_3.png
  • Norge i dag

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

  • Overgangsriter og andre markeringer

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Lag en presentasjon

    Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Lag en presentasjon

    Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_2.png